Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’…

Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’… - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’…, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’…
link : Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’…

Baca juga


Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’…

Semua orang tentu tahu kata-kata popular Inggeris ‘A picture is worth a thousand words’.Maksudnya gambar boleh cerita segalanya.Jadi bagaimana pula kalau video.Sudah tentu dapat gambaran lebih terperinci lagi ibarat kata beribu ribu dan ribu perkataan.

Agendadaily menerima panggilan dari beberapa orang pembaca yang kata mereka ‘cukup berserabut’ tengok sidang akhbar Tun Dr Mahathir Mohamad bersama pimpinan pembangkang yang diadakan selepas SPR umum tarikh pilihanraya semalam Selasa.

Mereka merujuk kepada klip video sidang akhbar itu yang disiar di laman facebook bekas Perdana Menteri itu.Ia boleh dilayari  di https://ift.tt/2v4NYOv

Cuba lihat dari minit pertama hingga akhir bagaimana pembesar utama pembangkang dari masa ke semasa beberapa kali tersendat-sendat,terpaksa rujuk pada orang lain sekelilingnya,kertas dihulur untuk bagi point segala macam.

Bayangkan kalau sidang media ini berlangsung di sidang antarabangsa di luar negara.Jawabnya tentu malu.

Usia memanglah tidak boleh dijadikan faktor dalam kepimpinan.

Dr Mahathir sendiri beberapa kali tunjuk aksi untuk buktikan kepada semua orang beliau masih OK dengan memandu kereta sendiri dan sebagainya.

Insiden tersendat-sendat segala macam dalam sidang akhbar itu bukanlah pertama kali berlaku.

Malah dalam ucapan beliau di ceramah-ceramah jelas menunjukkan penyampaiannya bukanlah kualiti pemimpin yang diharapkan.

Semua orang ada ‘waktunya’.Ini bukan zaman 22 tahun lampau.Nampaknya Dr Mahathir sudah tidak boleh nak pulun lagi.

Ini belum lagi masuk bab bekas Perdana Menteri ini cakap seolah masa zaman pentabirannya semuanya mulus dan indah belaka.

Dalam sejarah semuanya tercatat dalam bentuk cetakan dan rakaman.

Jika tidak mana mungkin berdepan penentangan dari Tun Musa Hitam,Tengku Razaliegh Hamzah dan kemudian bersilat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Bab serangan dari kem pembangkang tidak perlu sebutlah.Mana ada satu pun yang baik dikata mata mereka.

Jadi sekarang ia ibarat ulangtayang dimana beliau terpaksa telan dan luah balik macam kaki tukang bantai pentabirannya dulu.

Orang Melayu bergaduh politik hampir 20 tahun lamanya gara-gara tindakannya keatas isu moral Anwar.

Kini beliau mengajak semua orang lupa semua itu macam tidak ada hal.

Bukan setakat itu kini Dr Mahathir pula nak menghidangkan orang yang didapati bersalah di mahkamah melakukan perbuatan keji dari segi moral dan agama untuk kemudi negara setelah jadi Perdana Menteri sementara jika pembangkang menang.

Malaysia sebagai sebuah negara Islam nak ditabir oleh orang yang ada rekod status buruk itu sudah tentu ibarat kata Inggeris 'is mind blowing'.

Ada orang boleh pura-pura lupa...tetapi tidak ramai yang boleh lupa.


Demikianlah Artikel Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’…

Sekianlah artikel Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’… kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Sidang akhbar Dr Mahathir ‘yang berserabut’… dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/sidang-akhbar-dr-mahathir-yang.html

Subscribe to receive free email updates: