Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea

Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea
link : Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea

Baca juga


Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea

Setelah beberapa bulan menjalani latihan asas di kem ketenteraan, pelakon terkenal Kim Soo Hyun telah ditukarkan ke divisi lain dan kini menggalas tugas lebih berbahaya.

Menurut Koreaboo, aktor yang menjadi kegilaan ramai sekaligus pernah mencetus fenomena menerusi lakonannya dalam drama My Love From The Star ini telah ditempatkan sempadan perbatasan Korea sejak Februari lalu.

Bermakna, bintang berusia 30 tahun itu menjadi anggota tentera yang berkhidmat di kawasan batalion sebagai kumpulan peninjau pertama di DMZ (demilitarized zone).

DMZ terletak di bahagian utara Korea Selatan, dan ia sebagai sempadan antara Utara dan Korea Selatan. Seperti yang diketahui, berlaku ketegangan antara dua negara tersebut sejak bertahun lalu.

Meskipun berada di zon bahaya namun Soo Hyun sangat komited dalam menjalankan tugasnya. Malah sikapnya di asrama tentera juga dipuji ramai. Pihak ketenteraan Korea menyebut Soo hyun merupakan penembak jitu dan mempunayi sikap baik sepanjang menjalani latihan asas.

..

Pretasi Soo Hyun amat membanggakan dan dia menjadi tumpuan media tempatan. Bagaimanapun dia menolak untuk ditemubual media kerana tidak mahu mengganggu konsentrasi para anggota tentera yang lain.

Soo Hyun mula menjalani latihan khidmat ketenteraan secara rasmi sejak Oktober tahu lalu. Dia dijangka akan menamatkan latihan pada 22 Julai 2019.

Tidak hanya Soo Hyun, pelakon drama Secreatly Greatly, Lee Hyun Woo juga turut ditugaskan dalam pasukan batalion tersebut.

The post Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea

Sekianlah artikel Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kim Soo Hyun Jadi Penghendap di Perbatasan Korea dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/kim-soo-hyun-jadi-penghendap-di.html

Subscribe to receive free email updates: