Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)

Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS), kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)
link : Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)

Baca juga


Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)


Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) merupakan pentaksiran yang berterusan dalam sesi pengajaran dan pembelajaran bagi mendapatkan maklumat tentang perkembangan, kemajuan, kebolehan dan pencapaian murid.
PBD lebih bersifat formatif iaitu mengutamakan kemajuan setiap murid dan membantu guru membuatdiagnostik bagi mengesan perkembangan pembelajaran murid dari semasa ke semasa serta merancang pengubahsuaian kaedah pengajarannya.

Berikut adalah soalan-soalan lazim mengenai Pentaksiran Bilik Darjah.






loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)

Sekianlah artikel Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Perbezaan Pentaksiran Bilik Darjah (PBD) & Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/perbezaan-pentaksiran-bilik-darjah-pbd.html

Subscribe to receive free email updates: