“Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini.

“Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini. - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul “Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artis Malaysia Terkini, Artikel Bola Sepak, Artikel Khabar Malaysia, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : “Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini.
link : “Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini.

Baca juga


“Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini.

Aku rasa slogan ‘customer always right’ itu tak boleh di guna pakai pada zaman sekarang ini, sebab bagi aku yang merupakan seorang peniaga ini dah bermacam jenis orang aku jumpa setiap hari dan bermacam ragam dia orang buat.

Aku rasa slogan ‘customer always right’ itu tak boleh di guna pakai pada zaman sekarang ini, sebab bagi aku yang merupakan seorang peniaga ini dah bermacam jenis orang aku jumpa setiap hari dan bermacam ragam dia orang buat.
Kadang-kadang itu ada juga yang pandang rendah pada peniaga-peniaga seperti aku dan layan kita orang ini macam orang gaji dekat rumah mak bapa dia orang.
Kalau di ikutkan itu memang bukan semua macam itu cuma segelintir saja tapi yang segelintir itulah penyebab kepada tanggapan negatif.
Tak salah kalau kau orang hormat sikit pada peniaga-peniaga ini, jangan layan dia orang macam balaci kau orang.
Peniaga pun manusia biasa juga ada perasaan dan dia orang pun berusaha keras untuk mencari rezeki, janganlah disebabkan slogan ‘customer always right’ itu kau orang sesuka hati nak membuli.
Pernah sekali itu aku tak cukup pekerja disebabkan dua pekerja aku mengambil cuti serentak, keadaan kedai makan keti itu memang tersangat sibuk, almaklumlah hari minggu kebanyakkan orang memang bermalasan nak memasak dan lebih suka memilih makan di kedai.
Terdapat seorang pelanggan ini datang ke kedai nak order untuk bungkus dan kebetulan ketika itu sememangnya bungkus memang banyak sangat order jadi saya dah bagi tahu dia awal-awal bahawa kalau nak bungkus memang lambat sebab banyak order, tapi pelanggan itu cakap tak apalah dia tunggu.
Belum sampai lima minit dia tunggu dah dia panggil saya balik dan marah-marah saya dengan teruk sekali di depan orang ramai yang sedang tunggu pesanan mereka.
Saya tak sangka langsung dia akan marah begitu sedangkan saya sudah memberitahu dia awal-awal bahawa banyak order tapi baru lima minit dia dah marah, dia langsung tidak memikirkan maruah saya yang di marah depan orang ramai.
Orang di sekeliling pun pandang saya dan ada yang menggelengkan kepala, sedangkan orang yang terlebih dahulu order pun belum dapat lagi pesanan dia orang.
Akhir sekali saya terus cakap dengan dia bahawa saya dah bagi tahu tadi lambat sikit kalau rasa nak tunggu itu tunggulah kalau tidak tak payah tunggu. Orang macam ini nak kena ajar macam ini saja.
Itu salah satu pengalaman saya, pendek kata bagi saya slogan itu tidak boleh di guna pakai lagi sebab customer sekarang ragam dia orang ini kadang-kadang meyusahkan orang lain dan lebih mementingkan diri sendiri.
Buat orang dekat luar itu respectlah sikit orang lain walau apa pun pekerjaan dia orang janji yang penting halal.-Wartawan Jalanan
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel “Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini.

Sekianlah artikel “Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini. kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel “Customer Always Right” Mana Boleh Guna Pakai Dah Zaman Sekarang Ini. dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/06/customer-always-right-mana-boleh-guna.html

Subscribe to receive free email updates: