Akhirnya Suu Kyi buka mulut…

Akhirnya Suu Kyi buka mulut… - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Akhirnya Suu Kyi buka mulut…, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Akhirnya Suu Kyi buka mulut…
link : Akhirnya Suu Kyi buka mulut…

Baca juga


Akhirnya Suu Kyi buka mulut…

Kaunselor Negara Myanmar, Aung San Suu Kyi menggesa agar langkah-langkah bantuan kemanusiaan, pemulihan, penempatan semula dan pembangunan di negeri Rakhine yang dilanda konflik dipercepat, lapor agensi berita China Xinhua memetik Agensi Berita Myanmar.

Pada satu mesyuarat penyelarasan yang berlangsung di Pusat Keamanan dan Perdamaian Nasional di Nay Pyi Taw pada Rabu, Suu Kyi menggariskan keutamaan untuk kerajaan bagi pelaksanaan berkesan langkah terbabit.

Gesaan itu dibuat sehari selepas kerajaan Myanmar mengatur satu lawatan untuk duta lima negara jiran ke kawasan konflik di Rakhine, yang diketuai Menteri untuk Pejabat Kaunselor Negara U Kyaw Tint Swe.

Ketua Menteri Rakhine U Nyi Pu pula berkata kerajaan Myanmar kini menggesa pelaksanaan pemulihan dalam tiga bidang iaitu senarai kompilasi, bekalan makanan dan untuk pelarian serta penambahbaikan komunikasi dan pengangkutan.

Tentera Penyelamat Rohingya Arakan telah melancar serangan baharu ke atas balai polis di Rakhine pada 25 Ogos, menyebabkan penduduk di beberapa kawasan dalam daerah Maungtaw tersingkir.

The post Akhirnya Suu Kyi buka mulut… appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Akhirnya Suu Kyi buka mulut…

Sekianlah artikel Akhirnya Suu Kyi buka mulut… kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Akhirnya Suu Kyi buka mulut… dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/10/akhirnya-suu-kyi-buka-mulut.html

Subscribe to receive free email updates: