Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam

Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam
link : Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam

Baca juga


Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam

Belum sampai 24 jam kemalangan menyayat hati yang mengorbankan dua anggota polis trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dungun di Kemaman, satu lagi nahas jalan raya mengakibatkan dua lagi mangsa maut di daerah ini, awal pagi tadi.

Kejadian kira-kira jam 2.50 pagi di Kilometer (Km) 258 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) berhampiran Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Perasing itu meragut nyawa Mohamad Zaiful Azlan Embong, 53, yang beralamat di Jalan Selat, Tasek Padang Kabar, Bukit Payong, Marang dan Mohamad Nazrul Afda Mat Amin, 21, dari Kampung Tasek Banggol Pak Ali, Bukit Payong, Marang.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Mohd Said Ibrahim berkata, kedua-dua mangsa yang menaiki kereta Proton Persona dalam perjalanan dari arah Kuala Terengganu menghala ke Kuantan.

Katanya, ketika kejadian, kenderaan dipandu Mohamad Zaiful Azlan yang bekerja sendiri, secara tiba-tiba terbabas lalu merempuh pengadang kiri lebuh raya, menyebabkan kenderaan itu turut berpusing beberapa kali sebelum terhenti di lorong kanan lebuh raya.

“Ekoran itu Mohamad Zaiful Azlan tercampak ke atas jalan manakala penumpangnya, Mohamad Nazrul Afda tersepit di dalam kereta dan dikeluarkan oleh pihak bomba.

“Kedua-dua mangsa yang mengalami kecederaan parah meninggal dunia di lokasi kejadian dan mayat dihantar ke Hospital Kemaman untuk untuk proses pengecaman,” katanya.

Rempuhan kuat juga mengakibatkan bahagian belakang dan depan kenderaan terbabit remuk teruk hinggakan enjin kereta itu turut tercabut serta tercampak ke bahagian tengah lebuh raya.

Mohd Said berkata, proses bedah siasat dijangka dijalankan pada jam 9 pagi ini dan siasatan lanjut kes itu dilakukan di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Kemalangan itu hanya berselang kira-kira 12 jam selepas insiden konvoi Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP) polis trafik yang dalam perjalanan pulang dari Mersing, Johor ke Kuala Terengganu dirempuh sebuah lori yang memasuki laluan konvoi di KM 139 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan di Teluk Kalong, di sini, kira-kira jam 2.55 petang, semalam.

Dua peserta konvoi yang menunggang motosikal berat polis jenis Honda CBX 750, Sarjan Mejar Abd Hakim Samingan, 54 dan Koperal Suresh Itchang, 36, yang kedua-duanya dari Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (BSPT) IPD Dungun meninggal dunia di tempat kejadian.

The post Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam

Sekianlah artikel Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Dua lagi maut dalam masa kurang 24 jam dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/10/dua-lagi-maut-dalam-masa-kurang-24-jam.html

Subscribe to receive free email updates: