KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi

KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi
link : KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi

Baca juga


KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi

GEORGETOWN - Kementerian Pendidikan akan melaksanakan semula Kursus Perguruan Lepasan Ijazah (KPLI) dalam tempoh lima tahun akan datang sekiranya berdepan masalah kekurangan guru di sekolah.

Timbalan Menteri Pendidikan II, Datuk Chong Sin Woon berkata, KPLI itu akan dilaksanakan untuk kesemua jenis sekolah termasuk sekolah kebangsaan.

Bagaimanapun, untuk tahun lalu dan tahun ini, negara tidak berdepan masalah itu kerana jumlah guru yang ada kini mencukupi untuk memenuhi kekosongan di semua sekolah.

"Kita juga menjangkakan masalah kekurangan guru tidak akan berlaku pada tahun hadapan. Cuma sepanjang tahun, ada guru yang bersara, cuti sakit, bersalin dan sebagainya menyebabkan kekosongan, itu lumrah. Kementerian tidak boleh melatih guru terlalu ramai sebagai guru simpanan.

"Sebab itu kita buat unjuran untuk meletak guru yang diperlukan (tidak akan diisi sepenuhnya sepanjang tahun)," katanya selepas merasmikan Konvensyen Pendidikan Persatuan Kebangsaan Guru-guru Besar 2017 di sini tadi.


malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi

Sekianlah artikel KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KPLI akan dilaksanakan semula lima tahun lagi dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/10/kpli-akan-dilaksanakan-semula-lima.html

Subscribe to receive free email updates: