“Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff

“Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul “Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : “Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff
link : “Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff

Baca juga


“Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff

Ekoran dikecam teruk gara-gara dia dikatakan tidak faham tajuk laporan dari sebuah portal berita, aktres Fathia Latiff akhirnya bersuara.

Lapor Harian Metro, Fathia menjelaskan beliau sedar dan memahami tajuk berita itu namun dia sengaja memuat naik posting dalam bentuk sarkastik di laman Twitter. Ia hanyalah sekadar pandangan peribadinya selepas melihat keadaan ekonomi yang tidak yang tidak menentu.

“Saya tak bodoh. Saya sedar dan faham maksud tajuk berita itu cuma saya sengaja Tweet dalam bentuk sarkastik”.

“Saya menerima paparan skrin berita berkenaan daripada seorang kenalan. Melihat artikel itu saya terus terdetik dan tweet apabila melihat keadaan ekonomi negara yang kurang memuaskan sekarang ini.

“Sebagai rakyat kita ada hak untuk bersuara. Saya memuat naik status terbabit adalah dalam bentuk sarkastik dan tidak menyangka ia menjadi tular.

“Cashless membawa pelbagai maksud. Saya bukan lakukan kajian berkenaan tweet yang dimuat naik. Ia hanya sekadar pandangan semata-mata. Kalau masyarakat mengambil ia sebagai perkara yang serius, susahlah. Kenapa tidak ambil dari sudut positif dan berusaha mengubah negara menjadi lebih baik,” katanya.

Tidak berniat mempertikaian kenyataan dalam artikel terbabit, sebaliknya bertujuan memberi kesedaran dan membangkitkan orang untuk lebih membuka mata supaya lebih berfikiran positif,.

Terdahulu, pelakon drama Menati Februari ini menerima kritikan selepas dia menyatakan berpendapatnya mengenai berita bertajuk “Khairy: Malaysia to be cashless society by 2050” yang disiarkan pada Rabu itu sebagai tidak relevan kerana negara tidak lagi menggunakan wang bagi sesuatu urusan pada tahun berkenaan.

“Kita nak jadi macam zaman batu balik ke?, buat sistem barter balik. Kau bagi aku tv, aku bagi kau basikal. Takut,” tulisnya dengan memuat naik paparan skrin berita berkenaan.

..

Rata-rata netizen menganggap pelakon berkenaan tidak faham maksud perkataan berkenaan, malah tidak membaca berita terbabit terlebih dahulu sebelum memberi pendapatnya.

Dalam pada itu, Fathia berkata, dengan bekalan ilmu pengetahuan dalam jurusan undang-undang yang diperolehi, dia tidak berasa tertekan meskipun mendapat kecaman.

Sebaliknya dia menganggap golongan yang melemparkan kritikan terhadapnya itu dek kerana mudah terikut-ikut dan mereka tidak fikir secara mendalam apa yang mahu disampaikannya.

The post “Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel “Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff

Sekianlah artikel “Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel “Saya Tak Bodoh” – Fathia Latiff dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/10/saya-tak-bodoh-fathia-latiff.html

Subscribe to receive free email updates: