TMJ enggan tunduk desakan, kritikan

TMJ enggan tunduk desakan, kritikan - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TMJ enggan tunduk desakan, kritikan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TMJ enggan tunduk desakan, kritikan
link : TMJ enggan tunduk desakan, kritikan

Baca juga


TMJ enggan tunduk desakan, kritikan

PRESIDEN Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim tidak akan tunduk dengan desakan penyokong dan sesetengah pihak yang mahu beliau meletakkan jawatan dalam badan induk bola sepak itu.

Tunku Mahkota Johor berkata, beliau akan terus memimpin FAM bagi membaiki dan menyusun semula agenda pembangunan bola sepak tanah air termasuk dari segi pentadbiran dan kestabilan kewangan.

Katanya, FAM dibawah pimpinannya tidak seperti kepimpinan terdahulu, di mana pelbagai pembaharuan sedang dilakukan termasuk menguatkuasakan sembilan peraturan yang perlu dipatuhi setiap pasukan termasuk mendapatkan lesen, program akar umbi, fasiliti bola sepak dan audit kewangan.

“Ada yang mengharapkan supaya saya keluar dari FAM supaya mereka dapat kongsi semula kekayaan macam dulu. Tetapi saya masih di sini untuk perbaiki semula bola sepak Malaysia termasuk dari segi kewangan agar pasukan dapat bertahan lama.

“Apabila hendak nilai terhadap saya gunakan fakta bukan disebabkan emosi, buruk hati atau berdendam. Saya baru mengambil alih FAM tidak sampai setahun, beri saya tiga tahun jika keadaan masih sama saya sedia keluar,” katanya pada sidang media di Johor Bahru hari ini.

Selain itu katanya, FAM akan mengadakan pertemuan bersama pasukan Pahang berhubung keputusan mereka menarik diri dari saingan Piala AFC dan menganggap tindakan itu seolah-olah menyekat perkembangan bola sepak tanah air.

“FAM akan adakan pertemuan dengan Pahang dan menjelaskan kepada mereka tentang implikasi dari keputusan itu. Jika mereka masih dengan keputusan berkenaan kita akan serahkan kepada Jawatankuasa Tata Tertib.

“Mereka cakap nak bantu kembangkan bola sepak tanah air, tetapi apabila tak nak main AFC macam mana bola sepak dalam negara nak berkembang, anda (Pahang) beri ‘signal’ yang salah seolah-olah piala ini tidak penting. Apabila anda buat begini penaja pun akan berfikir dua kali,” katanya.

Dalam pada itu Tunku Ismail berkata, sejak tiga tahun hanya beliau satu-satunya pihak yang memperjuangkan soal hak penyiaran televisyen bagi membantu pasukan-pasukan bola sepak tempatan dari segi sokongan kewangan untuk terus bertahan.

“Tahun depan pasukan akan dapat antara RM3 juta hingga RM4 juta bagi hak penyiaran, tak pernah terjadi dalam sejarah dan kita harap angka ini akan terus meningkat sehingga RM7 juta dalam tempoh dua hingga tiga tahun lagi,” katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai kejatuhan ranking pasukan kebangsaan dari tangga 170 ke paras 174, Tunku Ismail menjangkakan akan terus berlaku kejatuhan namun yakin ia dapat digilap semula menerusi pemain di bawah 23, 19 dan 16 tahun.

The post TMJ enggan tunduk desakan, kritikan appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel TMJ enggan tunduk desakan, kritikan

Sekianlah artikel TMJ enggan tunduk desakan, kritikan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TMJ enggan tunduk desakan, kritikan dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/11/tmj-enggan-tunduk-desakan-kritikan.html

Subscribe to receive free email updates: