Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan

Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan
link : Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan

Baca juga


Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan

BUENOS AIRES – Presiden Argentina, Mauricio Macri mengumumkan pengurangan sebanyak 25 peratus untuk jawatan lantikan politik di cawangan eksekutif kerajaan serta membekukan kenaikan gaji kakitangan awam selain melarang anggota keluarga menteri memegang jawatan dalam kerajaan.
Dalam satu majlis di Casa Rosada semalam, beliau berkata, pemberhentian kira-kira 1,000 kakitangan itu, iaitu “satu daripada setiap empat”, kerajaan dapat menjimatkan 1.5 bilion peso (sekitar AS$75 juta) setahun.

Katanya, tahun ini juga tiada sebarang rundingan berkaitan gaji bagi kakitangan kerajaan “untuk jawatan lantikan politik” bermakna tiada kenaikan gaji.

Macri berkata, dalam waktu terdekat beliau akan menandatangani dekri bahawa tiada menteri Argentina yang boleh melantik anggota keluarga dalam kerajaan.

“Saya tahu dengan memperkenalkan langkah itu kita akan kehilangan beberapa rakan usaha sama yang sangat berharga, saya pun rasa bersalah tentang hal tersebut. Tetapi kita mahu menjadikan negara yang lebih telus,” katanya.

Presiden berkata ketika mula menerajui pentadbiran pada Disember 2015, kerajaan penuh dengan masalah birokrasi dengan struktur yang “terlalu menegak”, sukar untuk membuat keputusan serta “mengambil masa terlalu lama” untuk melaksanakannya.

“Kita melakukan perubahan untuk berkembang dan menjadi generasi yang mengubah Argentina untuk selama-lamanya,” kata Macri. – BERNAMA


Demikianlah Artikel Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan

Sekianlah artikel Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Argentina Beku Kenaikan Gaji, Kurang Perbelanjaan dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/02/argentina-beku-kenaikan-gaji-kurang.html

Subscribe to receive free email updates: