CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM

CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM
link : CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM

Baca juga


CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM

Kekecohan pengagihan kerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) di Dewan Undangan Negeri (DUN) pembangkang Negeri Sembilan, Ahad lalu merupakan bibit-bibit awal sebelum berlakunya ‘ribut’ yang lebih besar dalam parti tersebut.

Bekas Setiausaha Kerja PPBM, Kamarul Azman Habibur Rahman berkata, rasa tidak puas hati itu akan menjadi lebih teruk pada hari pengumuman calon kerana individu kegemaran barisan kepemimpinan PPBM yang akan diketengahkan.

“Saya yakin ramai ahli PPBM akan merusuh apabila calon-calon yang akan mewakili parti di Negeri Sembilan kelak terdiri daripada rakan baik Timbalan Presiden, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

“Apa yang berlaku di Ne­geri Sembilan itu sebenarnya telah menunjukkan tembelang kepemimpinan tertinggi PPBM yang sebenar iaitu amalan kronisme yang berleluasa,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Kelmarin, calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan diketuai DAP, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengakui isu pengagihan kerusi dalam Pakatan Harapan di Negeri Sembilan telah selesai selain menubuhkan Jawatankuasa Khas bagi menjalankan rundingan pengagihan kerusi di Selangor.

Dalam masa sama, Kamarul Azman berkata, beliau langsung tidak percaya isu tersebut telah selesai sebaliknya menyifatkan ke­nyataan Pengerusi PPBM itu hanya ingin ‘menyedapkan’ hati sendiri.

“Bagi Dr. Mahathir mungkin isu itu telah selesai sebab kedudukan anaknya (Mukhriz), Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin serta beberapa kroni­nya lain telah ditetapkan. Beliau tidak peduli pun keadaan di tempat atau negeri lain,” katanya.

Sementara itu, bekas Exco Perhubungan Pemuda PPBM Klang, Muhayat Ameer Shah berkata, beliau yakin situasi yang sama malah lebih teruk akan berlaku apabila penga­gihan kerusi Pakatan Harapan di Selangor diadakan.

Kata beliau, keadaan itu kerana PKR dan DAP tidak akan memberi peluang kepada parti baharu seperti PPBM untuk menerima banyak kerusi dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti.

“Jika di Negeri Sembilan, PKR menerima kerusi paling banyak, saya yakin keadaan yang sama di Selangor. Sudah tentu Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu menjaga kedudukan partinya di situ,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Pemuda PPBM Negeri Sembilan, Mohd. Shahrul Anuar Abu Samah memberitahu, beliau mengakui memang ada perbincangan mengenai isu pengagihan kerusi di negeri tersebut namun hanya akan memberi kenyataan rasmi esok.


Demikianlah Artikel CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM

Sekianlah artikel CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel CALON PRU-14: BAKAL BERLAKU ‘RIBUT BESAR’ DALAM PPBM dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/02/calon-pru-14-bakal-berlaku-ribut-besar.html

Subscribe to receive free email updates: