DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee

DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee
link : DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee

Baca juga


DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee

KUALA LUMPUR – Wakil Rakyat DAP meminta `serangan’ di media sosial keatas aktivis sosial yang menjalankan kempen #UndiRosak, Maryam Lee dihentikan.
Ahli Parlimen DAP Klang, Charles Santiago berkata, walaupun gadis itu menjalankan kempen #UndiRosak, namun beliau percaya dia adalah penyokong pembangkang.

“Saya tidak bersetuju dengan kempen #UndiRosak, tetapi kita tidak perlu menggunakan perkataan kesat dan ancaman kematian keatasnya.

“Walaupun tidak bersetuju dengan kempen #UndiRosak, kita harus membenarkan kritikan dalam demokrasi,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Santiago berkata, beliau mengutuk serangan keatas Maryam termasuk melakukan superimpose keatas gambar-gambarnya dalam bentuk seksual.

Maryam yang menjalankan kempen #UndiRosak menjadi mangsa pembulian siber oleh penyokong Pakatan Harapan yang tidak bersetuju dengan kempen tersebut.

Gadis yang dituduh sebagai ejen propaganda Barisan Nasional (BN) itu antara lain digelar sebagai “pelacur”, “perempuan murahan” dan “tisu tandas”.

Selain Maryam, aktivis Hafidz Baharom yang turut terlibat dalam kempen #UndiRosak juga diserang oleh penyokong Pakatan Harapan dengan artikel-artikel berunsur fitnah.

Maryam bagaimanapun menafikan tuduhan penyokong Pakatan Harapan bahawa dia bekerja untuk Barisan Nasional (BN).

Gadis itu sebaliknya menjelaskan dirinya dan penyokong kempen #UndiRosak adalah penyokong pembangkang.

Malah, katanya, bertahun-tahun menjadi sukarelawan pembangkang dan mengambil bahagian dalam perhimpunan seperti Bersih.

Bagaimanapun, jelasnya, penyokong kempen #UndiRosak merasakan Pakatan Harapan telah mengabaikan prinsip-prinsip. 


Demikianlah Artikel DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee

Sekianlah artikel DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DAP Minta Henti Serangan Ke Atas Maryam Lee dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/02/dap-minta-henti-serangan-ke-atas-maryam.html

Subscribe to receive free email updates: