Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal

Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal
link : Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal

Baca juga


Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran kepada pembuat dan penyebar berita palsu bahawa mereka tidak akan terlepas daripada menerima hukuman setimpal dengan perbuatan yang dilakukan itu.

Ahmad Zahid berkata, ini kerana penyebaran berita palsu dilihat semakin meningkat akhir-akhir ini di media sosial terutama menjelang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) malah terdapat pihak yang telah memulakan tugas mereka menyebarkan berita palsu.

Ahmad Zahid berkata, perbuatan itu tidak boleh dibiarkan kerana penyalahgunaan terhadap kemajuan teknologi tersebut mampu merosakkan akal rakyat selain meracuni pemikiran mereka

“Berita palsu dicipta untuk pengaruhi rakyat dan memburukkan keadaan dan seolah-olahnya dirinya (penyebar berita) seronok apabila berita tular.

“Jadi kepada mereka yang berani buat begitu (membuat dan menyebar berita palsu), tunggu harga yang sepatut anda bayar dan tunggu tindakan yang akan dilakukan pihak berkuasa,” katanya.

Ahmad Zahid berkata demikian pada sidang media selepas merasmikan secara serentak tiga pusat Internet 1Malaysia kawasan Parlimen Bagan Datuk di Kampung Telok Buloh, Hutan Melintang hari ini.

Turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rungkup, Datuk Shahrul Zaman Yahya.


Demikianlah Artikel Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal

Sekianlah artikel Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pembuat, penyebar berita palsu pasti kena hukuman setimpal dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/02/pembuat-penyebar-berita-palsu-pasti.html

Subscribe to receive free email updates: