Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka

Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka
link : Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka

Baca juga


Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka

Menuding jari kepada sesiapa sahaja adalah amalan yang diamalkan oleh pihak Pakatan Harapan dalam memastikan kegiatan yang tidak bermoral  pemimpin mereka terselamat dan dilindungi.

Kerajaan negeri Selangor selalu mendabik dada dengan mengatakan bahawa mereka adalah sebuah negeri yang mengamalkan pemerintahan yang telus dan bersih. Hakikatnya mereka adalah tidak seperti yang dihebahkan oleh Azmin Ali.

Pakatan Harapan DAP dan PKR adalah dua kumpulan parti sehingga kini sedang menghadapi pelbagai isu rasuah, skandal, penyalahgunaan kuasa serta mengamalkan dasar kronisme dan nepotisme yang “maha dasyat” sehingga kan keperluan rakyat terabai.

Satu tamparan hebat  kepada PKR apabila gagal untuk menunjukkan komitmen mereka yang serius dalam membanteras amalan rasuah serta salah guna kuasa dalam pentadbiran di negeri ini. Bermakna, kerajaan negeri Selangor berkemungkinan ada sesuatu yang mereka sembunyikan.

Sehubungan tindakan kerajaan negeri Selangor itu, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kesal terhadap sikap kerajaan Selangor yang masih berkeras dan tidak menepati dan membuktikan apa yang dia sendiri katakana bahawa Selangor sebuah negeri yang bersih rasuah.

Setakat ini  di Selangor, Sebanyak 107 pertubuhan di Selangor sudah menandatangani Ikrar Bebas Rasuah (IBR) dalam usaha memastikan institusi masing-masing bersih daripada amalan rasuah atau salah guna kuasa.

Hal ini amat bercanggah dengan pendirian kerajaan negeri Selangor yang mana  masih gagal untuk  menandatangani Ikrar Bebas Rasuah dalam negeri tersebut. Apakah yang sedang berlaku sebenarnya dibawah pengurusan  kerajaan negeri Selangor sehinggakan pihak kerajaan tidak mahu menandatangani Ikrar Bebas Rasuah.

Untuk makluman, Ikrar Bebas Rasuah ini adalah bertujuan  untuk memberikan kerjasama dengan SPRM dan membantu mana-mana pertubuhan yang mahu bekerjasama dalam memastikan warga kerja mereka terhindar daripada rasuah.

Secara jelasnya tindakan kerajaan negeri telah membuktikan bahawa Selangor sedang menghadapi masalah rasuah yang  kronik sehinggakan saorang pemerintah negeri berasa terancam dengan  saranan yang dibuat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Dzulkifli Ahmad ketika bercakap kepada para wartawan di tapak pasir tani di Seksyen 13, hari ini berkata, sehinga kini kerajaan Selangor yang dipimpin Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sebagai Menteri Besar itu masih belum menandatangani dan pelafazkan Ikrar Bebas Rasuah bersama suruhanjaya tersebut.

Katanya, berbanding dengan negeri-negeri lain, kesemua kerajaan negeri telah pun melaksanakan IBR yang membuktikan mereka serius membanteras amalam tidak bermoral itu dalam pentadbiran masing-masing.

“Di Pulau Pinang dan Kelantan telah pun tanda tangan IBR. Bagaimanapun, SPRM tidak akan putus asas dan kita harap Selangor supaya memberikan berikan tarikh yang sesuai untuk laksanakan IBR.

“Saya sendiri akan turun menyasksikan IBR ini dilaksanakan oleh kerajaan Selangor. Sepatutnya kerajaan Selangor perlu tunjukkan komitmen mereka, negeri-negeri lain dah buat,” katanya.

Pada masa yang sama, Dzulkifli turut meminta kerajaan Selangor supaya berbuat demikian sebelum PRU14 diadakan.


Demikianlah Artikel Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka

Sekianlah artikel Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Azmin Tolak IBR, Selangor Bergelumang Masalah Rasuah Yang Kronik...Cakap Bab Rasuah Hebat Semua Kena KEncing Belaka dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/azmin-tolak-ibr-selangor-bergelumang.html

Subscribe to receive free email updates: