MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan

MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan
link : MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan

Baca juga


MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan


PEKAN: Bermula bulan ini, Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang (MUIP) menawarkan khidmat bantuan guaman tuntutan nafkah secara percuma bagi golongan ibu tunggal dan isteri yang ditinggalkan suami.

Timbalan Yang Dipertuanya Datuk Seri Wan Abdul Wahid Wan Hassan berkata bantuan khas untuk golongan asnaf zakat (fakir miskin) itu diwujudkan setelah MUIP mengesan terdapat ramai yang memerlukan khidmat tersebut di negeri ini, namun tidak tahu cara mendapatkannya.

MUIP menerima 17,500 borang permohonan bantuan zakat pada tahun lalu dengan 10 peratus daripadanya merupakan asnaf yang mengalami masalah tidak menerima nafkah daripada suami dan bekas suami.

"Jalan mudah yang biasa diambil untuk keluar daripada masalah tersebut ialah memohon bantuan MUIP, tetapi yang lebih penting masalah sebenar (tidak diberikan nafkah oleh bekas suami atau suami) yang mereka hadapi perlu diselesaikan," katanya ketika ditemui pemberita selepas Majlis Pelancaran Khidmat Bantuan Guaman Tuntutan Nafkah Asnaf Zakat (fakir miskin) MUIP, di sini hari ini.

Hadir sama, Ketua Hakim Syarie Pahang, Datuk Abdul Rahman Md Yunus dan Setiausaha MUIP Datuk Ahmad Hairi Hussin. #sumber


Demikianlah Artikel MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan

Sekianlah artikel MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MUIP Sediakan Bantuan Guaman, Ibu Tunggal & Isteri Di Tinggalkan dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/muip-sediakan-bantuan-guaman-ibu.html

Subscribe to receive free email updates: