Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan

Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan
link : Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan

Baca juga


Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan


KUALA LUMPUR: Pampasan pihak kontraktor kepada keluarga pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tuanku Abdul Rahman, Gemas yang maut terkena bilah pisau mesin pemotong rumput hanya ditentukan selepas selesai siasatan pihak polis.

Timbalan Menteri Pendidikan II, Datuk Chong Sin Woon berkata ini bagi menentukan sama ada pihak kontraktor terbabit bertanggungjawab dalam kejadian itu atau sebaliknya.

“Ini bawah tindakan polis. Bila siap siasatan, baru kita tahu siapa perlu bertanggungjawab… saya tidak boleh jawab untuk pihak polis,” katanya menjawab soalan tambahan Loke Siew Fook (DAP-Seremban) mengenai pampasan kepada keluarga mangsa.

Chong menambah pampasan insurans takaful daripada kementerian sebanyak RM5,500 diberikan kepada keluarga mangsa pada 23 Februari lepas.

Beliau berkata kementeriannya juga mengeluarkan satu lagi surat peringatan berkenaan keselamatan murid di sekolah pada 28 Februari untuk semua pentadbir sekolah.

Katanya, pekeliling Kementerian Pendidikan sememangnya menyatakan semua kerja penyelenggaraan, termasuk memotong rumput, perlu dilaksana dalam suasana tiada murid sama ada sebelum atau selepas waktu sekolah.

Dalam kejadian 10.30 pagi 13 Februari lepas, pelajar Tingkatan 2, Nur Afini Roslan, 14, maut selepas bilah mesin pemotong rumput terpelanting dan terkena kepalanya, manakala 2 pelajar lelaki mengalami kecederaan. #sumber


Demikianlah Artikel Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan

Sekianlah artikel Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pelajar Terkena Pisau Pemotong Rumput, Pampasan Selepas Selesai Siasatan dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/pelajar-terkena-pisau-pemotong-rumput.html

Subscribe to receive free email updates: