SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!!

SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!! - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!!
link : SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!!

Baca juga


SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!!

Penghuni Pangsapuri Permai Indah, Pandamaran Jaya telah membuat luahan kekecewaan yang dialami oleh mereka setelah diabaikan oleh kerajaan DAP Selangor.

Sikap tidak bertangungjawab oleh kerajaan DAP negeri Selangor ini bukan hanya menjejaskan pembangunan masyarakat, malah turut mengakibatkan rakyat tidak lagi mepercayai janji-janji yang di tabur oleh mereka.

Menurut Datuk Nasaruddin Md Zin Ketua UMNO Bahagian Klang iaitu di antara pihak yang turun untuk membantu pendudduk di sini berkata bahawa penduduk disini amat kecewa dengan sikap lepas tangan kerajaan negeri,

Hal ini demikian kerana melalui tinjauan yang dibuat dapati keadaan pangsapuri ini begitu dhaif dan mendukacitakan. Pangsapuri ini ada empat blok dan tujuh buah lif tidak boleh digunakan.

Selain itu, penduduk di sini juga terpaksa menggunakan tali untuk mengangkat barangan yang dibeli kerana tidak lagi punya kudrat untuk mengangkatnya.

Bukan itu sahaja, malah penduduk juga terpaksa mengambil cara mudah untuk membuang sampah, iaitu dengan hanya mencampakknya ke bawah disebabkan tidak sanggup turun naik hanya untuk tujuan itu. Dan sekali gus mengakibatkan kawasan ini terlalu kotor.

Tambah beliau lagi, perparitan di pangsapuri ini juga teruk walapun kering. Sebab dipenuhi sampah. Malah sistem pembuangan sampah juga amat teruk di sini. Dengan tong sampahnya yang terbalik dan sampah tidak diuruskan dengan baik.

Rumah di sini juga tidak ceria kerana bangunan pangsapuri amat lusuh dan catnya sudah begitu pudar dalam dan luar, sesetengah atap rumah sudah bocor dan sistem pengairannya teruk sehinggakan air najis bertaburan di tingkat bawah.

Dalam pada masa yang sama, terdapat penduduk yang sempat ditemu bual meluahkan beban dan penderitaan yang diangung oleh mereka setelah diabaikan oleh kerajaan DAP Selangor.

Menurut Rozita yang merupakan salah seorang daripada penghuni Pangsapuri Permai Indah ini, beliau selain perlu menghantar anak sekolah serta mengurus kehidupan seharian, beliau turut mempunyai suami yang sakit jantung kronik, tetapi perlu turun naik tangga hingga enam kali sehari dari tingkat 7 disebabkan oleh lif Pangsapuri kami rosak.

Tambah Rozita lagi, kawasan Pangsapuri ini berlaku kes kecurian sehinggakan kami takut untuk keluar rumah.

Seorang lagi penghuni pangsapuri ini yang sempat ditemu bual iaitu Laila Yunos, merintih mengenangkan nasibnya yang menghabiskan hari tuanya dengan naik turun bangunan setinggi 10 tingkat.

Hal ini kerana di usia beliau yang sudah menjangkau 60 tahun (warga emas), beliau terpaksa menggunakan tangga dari tingkat 10. Perkara ini menunjukan bahawa beliau terpaksa mengamil risiko yang tinggi ke atas kesihatan beliau yang sudah berusia.

Bukan itu sahaja, malah masaalah ini turut menyebabkan ramai anak-anak penghuni kerap kali terpaksa ponteng sekolah kerana terpaksa terbeban dengan lif rosak.

Menurut seorang kanak-kanak iaitu Muhamad Ishak Abdulah, beliau yang selalu sakit kaki bila balik dari Sekolah terpaksa menaiki tangga untuk pulang ke rumah kerana lif rosak. Sudahlah dalam keadaan penat,lepas itu kena panjat tangga lagi. Sehinggakan kadang-kadang menyebabkan beliau tak pergi sekolah.

Oleh hal yang demikian, pekara ini sudah kerap kali di panjangkan kepada kerajaan negeri pimpinan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali oleh penduduk di sini, tetapi tidak ada sebarang perhatian dan kerajaan negeri seolah-olah merasakan bahawa ini bukanlah tanggungjawab mereka. Akhirnya masalah ini berlarutan dan rakyat terpaksa merasai bebanan ini sehingga ke hari ini.

Masalah ini merupakan masalah yang besar dan perlu dibawa kepada Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), Tan Sri Noh Omar supaya kawasan ini tak dipinggirkan dan mendapat pembelaan sewajarnya.

Tambah seorang lagi penduduk di sini, beliau yang bernama Abdul Rahman Ghazali sempat meluahkan rasa kecewa mereka dengan mengatakan bahawa "sebelum ini kami percaya pada kerajaan negeri, tapi janji tinggal janji. Kami kecewa!!!".

Selain itu, Datuk Nasaruddin Md Zin turut meminta penduduk berkerjasama berganding bahu utnuk menjaga harta benda ini elok-elok. Sebab Barisan Nasional boleh perjuangkan nasib mereka dan bantu selesaikan masalah ini.

Adakah ini kerajaan yang selalu dicanang sebagai kerajaan negeri berkebajikan sedangkan masalah yang di tanggung oleh penduk di sini telah bertahun-tahun lamanya?

Ps : Dalam dewan DUN laung slogan "Peduli Rakyat" bukan main lagi, sampai terkeluar urat-urat tengkuk. Tetapi apabila rakyat mengadu perit dan derita, dibuat tidak tahu pula. Syabas kerajaan DAP Selangor!!!


Demikianlah Artikel SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!!

Sekianlah artikel SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SEBELUM INI KAMI PERCAYA PADA KERAJAN NEGERI, TAPI JANJI TINGGAL JANJI. KAMI KECEWA!!! dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/sebelum-ini-kami-percaya-pada-kerajan.html

Subscribe to receive free email updates: