Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen

Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen
link : Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen

Baca juga


Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen


KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak nampaknya bakal mengundang kecaman daripada orang ramai apabila menyifatkan masalah bekalan air di Selangor dan Kuala Lumpur sebagai lebih teruk daripada isu 1MDB.

Beliau yang merupakan anggota Parlimen Pekan berkata demikian di Dewan Rakyat sewaktu menjawab soalan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkenaan peningkatan jumlah pembayaran faedah hutang negara.

Azmin yang merupakan anggota Parlimen Gombak bertanya jika peningkatn itu mempunyai kaitan dengan isu 1MDB, atau ada sebab lain.

Ia merupakan soalan pertama dalam sesi soal jawab menteri di Dewan Rakyat hari ini.

Namun, sebelum Azmin sempat menghabiskan soalannya, beberapa anggota Parlimen BN mengganggunya dan ada antara mereka seperti Datuk Seri Abdul Azeez Rahim (BN-Baling) membangkitkan masalah air di Selangor.

Apabila dewan kembali tenang, Najib menjawab, “Saya ingin menegaskan bahawa kemelut air di Selangor lebih kritikal.”

Jawapan itu menyebabkan Dewan Rakyat kembali kecoh apabila beberapa anggota parlimen BN membuat bising sewaktu Azmin bertegas agar Najib menjawab soalan itu secara lebih jelas.

Keengganan Najib untuk menjawab soalan berkaitan 1MDB ini terjadi sewaktu beliau terus menerima tekanan antarabangsa dalam kes itu.

Pihak berkuasa Indonesia baru sahaja merampas kapal layar mewah The Equanimity berharga RM1 bilion milik kawan Najib, taikun Low Taek Jho yang kini dalam pelarian.

Kapal itu baru sahaja diserah kepada Biro Siasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat sewaktu pihak Malaysia tidak sekali pun menghubungi Indonesia selepas kapal itu disita. #sumber


Demikianlah Artikel Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen

Sekianlah artikel Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Soalan Berkaitan "1MDB": Azmin Tanya Lain, Najib "Jawab Lain" Di Parlimen dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/soalan-berkaitan-1mdb-azmin-tanya-lain.html

Subscribe to receive free email updates: