Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu

Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu
link : Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu

Baca juga


Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu

Ini bukan suara orang biasa.Kebimbangan mengenai gejala berita palsu dan fitnah yang menjalar khususnya di media sosial turut disuarakan oleh Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V.

Seri Paduka sendiri menilai media sosial amat berpengaruh dalam membentuk nilai dan budaya sesuatu masyarakat di negara ini.

Dalam hal ini Seri Paduka berharap semua pihak hendaklah memainkan peranan masing-masing untuk mempertahankan budi pekerti dan pelbagai nilai baik masyarakat.

Seri Paduka bertitah demikian ketika merasmikan pembukaan Mesyuarat Pertama bagi Penggal Keenam Parlimen Ke-13 pada pagi Isnin.

Sidan Parlimen kali ini adalah sesi terakhir menjelang pilihanraya umum ke 14.

Serentak dengan itu Yang di-Pertuan Agong menyuarakan sokongan langkah pada langkah kerajaan hendak menggubal undang-undang bagi menangani penyebaran berita palsu dan fitnah di media sosial.

"Dalam hal ini, beta amat menyokong cadangan untuk menggubal undang-undang bagi menangani penyebaran berita palsu dan fitnah di media sosial," titah Seri Paduka.

Langkah kerajaan untuk gubal undang-undang tangani berita palsu telah menjadi polimek kebelakangan ini.

Pembangkang seperti biasa mendakwa konon undang-undang itu akan digunakan untuk kepentingan politik BN.

Sebaliknya semua orang tahu gejala berita palsu yang menjadi-jadi kebelakangan ini boleh gugat keamanan dan ketenteraman awan jika tidak dikawal.

Gejala berita palsu bukan saha dihadapi oleh BN tetapi juga pembangkang.

Malah langkah ini sudah diambil di sebilangan negara barat yang melihat berita palsu menjadi ancaman kepada negara.


Demikianlah Artikel Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu

Sekianlah artikel Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Yang di-Pertuan Agong sokong gubal undang-undang tangani berita palsu dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/yang-di-pertuan-agong-sokong-gubal.html

Subscribe to receive free email updates: