Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah

Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah
link : Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah

Baca juga


Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah


KUALA LUMPUR: Putrajaya hari ini mengesahkan pemimpin pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dibebaskan dari penjara pada 8 Jun, iaitu tarikh ditetapkan Jabatan Penjara.

Dalam jawapan bertulis kepada Gooi Hsiao Leung (PKR-Alor Setar), Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi berkata tarikh pembebasan itu berdasarkan Akta Penjara 1995 dan Peraturan-Peraturan Penjara 2000, yang membolehkan Anwar dibebaskan lebih awal selepas remitan 1/3 daripada tempoh hukuman.

Tetapi Zahid berkata tarikh itu boleh diubah.

“Bagaimanapun, hukuman dan tarikh pembebasan banduan boleh berubah jika banduan melakukan kesalahan tata tertib penjara, menyebabkan pelucuthakan remitan bawah Peraturan-Peraturan Penjara 2000,” kata Zahid dalam jawapan bertulis itu.

Anwar sedang menjalani hukuman penjara 5 tahun di Penjara Sungai Buloh selepas Mahkamah Persekutuan pada Februari 2015 mengekalkan sabitan berhubung kesalahan dituduh meliwat meliwat bekas pembantunya, Mohamad Saiful Bukhari Azlan pada 2008.

Pada 7 Januari lepas, Ketua Pengarah Jabatan Penjara Datuk Seri Zulkifli Omar mengesahkan Anwar akan selesai menjalani hukuman penjara 5 tahun pada 8 Jun 2018, berdasarkan Seksyen 44 Akta Penjara 1995 serta Peraturan 43(1)(a) Peraturan-Peraturan Penjara 2000.

Tarikh pembebasan Anwar adalah pada 10 Jun 2018 yang jatuh pada Ahad, jadi beliau boleh dibebaskan pada 8 Jun 2018 iaitu hari bekerja. #sumber


Demikianlah Artikel Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah

Sekianlah artikel Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Zahid Hamidi: Tarikh Pembebasan Anwar Ibrahim 8 Jun Ini, Boleh Di Ubah dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/zahid-hamidi-tarikh-pembebasan-anwar.html

Subscribe to receive free email updates: