Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM

Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM
link : Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM

Baca juga


Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM

Tahniah kepada pengarah dan penerbit terkenal, Ahmad Idham Nadzri, 45, kerana mencatat sejarah menjadi anak seni pertama dianugerahkan pangkat oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM).

Anugerah pangkat Penguasa Kanan Bomba 1 (Kehormat) disampaikan oleh Ketua Pengarah JBPM, Datuk Seri Wan Mohd Nor Ibrahim di Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Putrajaya, pada 26 April (semalam).

Penganugerahan ini tidak pernah berlaku di dalam industri hiburan dan mereka nampak sumbangan anak seni kepada JBPM.

“€œPun begitu saya tetap malu dengan mereka sebab filem Qhaliq yang bertujuan mengangkat kerjaya bomba tidak mendapat perhatian serius daripada jawatankuasa SWT (Sistem Wajib Tayang),”€ katanya seperti yang dilaporkan Harian Metro.

Katanya, ramai tidak faham dengan agenda serta usahanya untuk menaikkan agensi kerajaan terutama PBPM melalui filem Qhaliq.

Terutamanya kesal dengan SWT yang sepatutnya memberi sokongan untuk mengangkat agenda ini tidak peka dengan usaha dilakukannya bagi menaikkan imej jabatan kerajaan.

Filem Qhaliq edaran syarikatnya sepatutnya ditayangkan pada 5 April lalu namun terpaksa ditunda tarikh kerana bertembung dengan filem Dukun.

Ahmad Idham sebelum ini menerima pangkat Leftenan Kolonel Bersekutu (PA) Angkatan Pertahanan Awam (APM) pada 16 Mac lalu.

The post Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM

Sekianlah artikel Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Ahmad Idham Artis Pertama Terima Pangkat JBPM dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/ahmad-idham-artis-pertama-terima.html

Subscribe to receive free email updates: