K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks

K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks
link : K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks

Baca juga


K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks


KUALA LUMPUR 30 Julai - Kerajaan belum kaji cadangan untuk memasukkan elemen perjuangan komunis dalam buku teks Sejarah di sekolah.

Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, cadangan itu dilontarkan pihak lain dan tidak ada kaitan dengan kerajaan.
“Kita belum kaji lagi. Saya tidak tahu, ada orang lain yang cadangkan bukan kita (kerajaan),” katanya dalam sidang akhbar di lobi Parlimen, hari ini.

Semalam aktivis, Fadiah Nadwa Fikri menggesa untuk menilai semula buku teks sejarah dan memasukkan fakta mengenai perjuangan kemerdekaan golongan berhaluan kiri termasuk Parti Komunis Malaya (PKM).

Bercakap dalam forum Perlukah Kita Menulis Semula Buku Sejarah? Fadiah Nadwa berkata, perjuangan puak berhaluan kiri tersebut merupakan fakta yang tidak dimasukkan dalam buku teks sedia dan golongan kiri turut sama berjuang untuk kemerdekaan negara.

Dalam pada itu Dr. Mahathir berkata, sekiranya cadangan itu dilaksanakan ia bukan bertujuan untuk mempromosikan fahaman komunis sebaliknya hanya menerangkan idealogi tersebut.

“Bukan (masukkan) perjuangan komunis. Kita kena faham apa itu komunis.

“Kita bukan mahu mempromosikan fahaman komunis. Tidak tetapi, kita kena tahu apa dia komunis? Apa itu kapitalis, demokrasi dan kleptokrasi. Kita kena faham,” katanya.

Sumber - UTUSAN ONLINE


loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks

Sekianlah artikel K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel K'jaan belum kaji cadangan masukkan perjuangan komunis dalam buku teks dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/07/kjaan-belum-kaji-cadangan-masukkan.html

Subscribe to receive free email updates: