Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung

Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung
link : Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung

Baca juga


Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung

MIRI 25 Julai - Dua guru cedera akibat melecur, manakala seorang lagi rakan setugas mereka dikhuatiri mati rentung selepas dua kuarters kediaman yang didiami di Sekolah Kebangsaan (SK) Batu Bungan, Mulu di sini, terbakar awal pagi ini.

Ketua Bomba dan Penyelamat Miri Law Poh Kiong berkata, pihaknya menerima panggilan tentang kebakaran itu pada pukul 5.30 pagi.
Walau bagaimanapun, katanya, disebabkan lokasi kebakaran terletak jauh di pedalaman, maka pihaknya tidak dapat menghantar bantuan segera untuk menjalankan operasi menyelamat dan pemadaman.

“Usaha memadam kebakaran dua unit kuarters itu telah dilakukan oleh pasukan bomba Jabatan Penerbangan Awam (DCA) dari Lapangan Terbang Mulu yang tiba pada pukul 5.40 pagi,” katanya ketika dihubungi di sini pagi ini.

Menurut Poh Kiong, salah seorang penghuni kuarter terselamat yang bertugas sebagai pembantu operasi di sekolah berkenaan, Awang Ishak memaklumkan kebakaran disedari berlaku pada pukul 5.09 pagi.

Katanya, Awang memaklumkan kebakaran bermula di bahagian ruang tamu berdekatan dapur dari rumah bersebelahan.

Beliau berkata, terdapat lapan individu mendiami kuarters berkenaan dan dua guru yang dilaporkan cedera dikenali sebagai Siti Masrina da Syuhadah.

“Pihak bomba DCA turut menjumpai tulang dipercayai milik seorang guru yang gagal dijumpai dalam kebakaran tersebut yang dikenali sebagai Catherine, namun ia belum dapat disahkan sehingga laporan bedah siasat diperoleh,” katanya.

Tambah Poh Kiong, Catherine mendiami kuarters sama tetapi mengajar di SK Penghulu Baya Mallang terletak berdekatan. - UTUSAN ONLINE

Sumber: Utusan Online

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung

Sekianlah artikel Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kuarters terbakar, dua guru cedera melecur seorang dikhuatiri rentung dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/07/kuarters-terbakar-dua-guru-cedera.html

Subscribe to receive free email updates: