Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE

Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE
link : Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE

Baca juga


Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE

PETALING JAYA: Sebuah badan bukan kerajaan (NGO) meminta pengilang menghasilkan kasut hitam pada harga mampu milik, selepas kerajaan memutuskan pelajar sekolah tidak perlu memakai kasut putih mulai tahun depan.

Pengerusi Kumpulan Bertindak Ibu Bapa bagi Pendidikan (PAGE), Datin Noor Azimah Rahim menyifatkan langkah itu sebagai pembaharuan kerajaan baru.
“Bagus sebab pakai kasut putih selalu nampak kotor.

“Boleh jadi juga pelajar sekolah malas basuh kasut,” katanya kepada FMT.

Semalam, Menteri Pendidikan, Maszlee Malik berkata, peraturan baru itu dibuat selepas beliau mendengar keluhan ibu bapa.

Sementara itu, Azimah berharap kerajaan memansuhkan pemakaian blazer, weskot dan tali leher untuk pelajar sekolah kerana ia tidak sesuai dengan iklam panas negara ini.


Beliau sebaliknya berharap kerajaan membenarkan pelajar berbaju batik di sekolah.

“Saya lihat menteri-menteri suka pakai batik dan saya rasa pelajar sekolah patut pakai baju batik di sekolah.

“Setiap sekolah ada batik sendiri,” katanya.

Batik pernah diiktiraf sebagai pakaian kebangsaan Malaysia dan kerajaan memperkenalkan pemakaian baju batik kepada penjawat awam pada hari pertama dan ke-15 setiap bulan, mulai 30 Jun 2005.

Kerajaan kemudian mewajibkan semua kakitangan awam lelaki memakai baju batik buatan Malaysia setiap Khamis, mulai pertengahan Januari 2008.

Sumber: Free Malaysia Today

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE

Sekianlah artikel Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mansuhkan juga blazer, wescot & tali leher murid kata PAGE dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/07/mansuhkan-juga-blazer-wescot-tali-leher.html

Subscribe to receive free email updates: