Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018

Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018 - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018
link : Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018

Baca juga


Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018


Muat Turun
1. Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018 - Format MP3
2. Lirik Lagu Hari Kebangsaan 2018
2. Logo Hari Kebangsaan 2018
3. Logo Hari Kebangsaan 2018 (Hitam Putih)

KUMPULAN indie popular, Bunkface tampil dengan lagu terbaharu mereka, Kita Punya Malaysia, sebagai lagu tema untuk meraikan sambutan Hari Kebangsaan negara ke-61 kali ini.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Gobind Singh Deo berkata, lagu tersebut dipilih daripada beberapa lagu penyanyi lain yang diterima untuk sambutan pada acara tersebut.

"Ia menjadi lagu rasmi kerajaan Pakatan Harapan untuk meraikan Hari Kemerdekaan pada tahun ini dan ia akan disiarkan di media rasmi di seluruh negara," katanya pada sidang media Hari Kebangsaan 2018 di Putrajaya, hari ini.
Menurutnya, lagu tersebut mempunyai elemen 'most catchy' dan berlainan yang turut menunjukkan kerajaan baharu mempunyai perubahan dan bertenaga.

"Dalam tempoh masa 5 tahun banyak perkara perlu dilakukan dan lagu ini menjadi medium yang sesuai," katanya.

Gobind turut menyatakan lagu patriotik terdahulu boleh terus dimainkan di stesen TV mahupun radio sebagai usaha menyemarakkan semangat patriotik dalam kalangan rakyat negara ini.

Acara Majlis Pelancaran Bulan Kebangsaan dan Kibar Jalur Gemilang 2018 akan diadakan di Padang Kota Lama, Pulau Pinang bermula 3 hingga 5 Ogos nanti.

Acara Kembara Merdeka Jalur Gemilang pula akan menjelajah ke seluruh negara, bermula di Pulau Pinang pada 4 Ogos sehingga tamat pada 31 Ogos nanti, ketika acara Perbarisan dan Perarakan Hari Kebangsaan 2018 di Putrajaya.

Muat Turun
1. Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018 - Format MP3
2. Lirik Lagu Hari Kebangsaan 2018
2. Logo Hari Kebangsaan 2018
3. Logo Hari Kebangsaan 2018 (Hitam Putih)


loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018

Sekianlah artikel Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Muat Turun Lagu Tema Hari Kebangsaan 2018 dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/07/muat-turun-lagu-tema-hari-kebangsaan.html

Subscribe to receive free email updates: