link : Cadangan untuk murid beri tumpuan ketika pembentangan rakannya
Cadangan untuk murid beri tumpuan ketika pembentangan rakannya
CADANGAN BAGI MEMASTIKAN SEMUA MURID MEMBERIKAN TUMPUAN KETIKA SESI PEMBENTANGAN
1. SUSUN KEDUDUKAN MURID
Pastikan murid tidak duduk dalam bentuk kumpulan tetapi memusingkan kerusi ke hadapan atau duduk dalam BENTUK LADAM KUDA menghadap kumpulan yang membentang hasil perbincangan dan guru berada di belakang kerusi murid yang mendengar.
2. SETIAP KUMPULAN DIBERIKAN PERANANCADANGAN BAGI MEMASTIKAN SEMUA MURID MEMBERIKAN TUMPUAN KETIKA SESI PEMBENTANGAN
Kumpulan yang mendengar diberikan peranan masing-masing. Sebagai contoh:
Kumpulan 1 - Pembentangan
Kumpulan 2 - Juri
Kumpulan 3 - Penambah maklumat
Kumpulan 4 - Penyoal
Kumpulan 5 - Pengkritik
3. SIAPA PEMENANG - DENGAR DAN SOAL
Murid yang mendengar pembentangan perlu menyoal ahli kumpulan yang membentang dan ahli kumpulan yang menyoal akan mendapat markah bagi kumpulan. Kumpulan yang menang akan mendapat ganjaran.
4. KUIZ
Setiap kumpulan yang mendengar pembentangan, perlu menyelesaikan tugasan ringkas berkaitan pembentangan yang disediakan oleh guru atau oleh kumpulan pembentangan.
5. TAMPAL SEMUA HASIL PERBINCANGAN
Hasil perbincangan ditampal pada dinding atau ruang yang dikhaskan serentak sebelum pembentangan dilaksanakan.
Sumber: SISC+ Azura
Pastikan murid tidak duduk dalam bentuk kumpulan tetapi memusingkan kerusi ke hadapan atau duduk dalam BENTUK LADAM KUDA menghadap kumpulan yang membentang hasil perbincangan dan guru berada di belakang kerusi murid yang mendengar.
2. SETIAP KUMPULAN DIBERIKAN PERANANCADANGAN BAGI MEMASTIKAN SEMUA MURID MEMBERIKAN TUMPUAN KETIKA SESI PEMBENTANGAN
Kumpulan yang mendengar diberikan peranan masing-masing. Sebagai contoh:
Kumpulan 1 - Pembentangan
Kumpulan 2 - Juri
Kumpulan 3 - Penambah maklumat
Kumpulan 4 - Penyoal
Kumpulan 5 - Pengkritik
3. SIAPA PEMENANG - DENGAR DAN SOAL
Murid yang mendengar pembentangan perlu menyoal ahli kumpulan yang membentang dan ahli kumpulan yang menyoal akan mendapat markah bagi kumpulan. Kumpulan yang menang akan mendapat ganjaran.
4. KUIZ
Setiap kumpulan yang mendengar pembentangan, perlu menyelesaikan tugasan ringkas berkaitan pembentangan yang disediakan oleh guru atau oleh kumpulan pembentangan.
5. TAMPAL SEMUA HASIL PERBINCANGAN
Hasil perbincangan ditampal pada dinding atau ruang yang dikhaskan serentak sebelum pembentangan dilaksanakan.
Sumber: SISC+ Azura
loading...
Demikianlah Artikel Cadangan untuk murid beri tumpuan ketika pembentangan rakannya
Sekianlah artikel Cadangan untuk murid beri tumpuan ketika pembentangan rakannya kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.
Anda sekarang membaca artikel Cadangan untuk murid beri tumpuan ketika pembentangan rakannya dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/08/cadangan-untuk-murid-beri-tumpuan.html