Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK)

Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK) - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK), kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK)
link : Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK)

Baca juga


Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK)

Tan Sri Wan Mohd. Zahid Noordin
PUTRAJAYA 16 Ogos - Tujuh orang tokoh akademik dilantik menganggotai Majlis Penasihat Pendidikan kebangsaan (MPPK) bagi sesi 2018-2020 berkuatkuasa 1 Ogos lalu.

Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik berkata, pelantikan tersebut selaras dengan peruntukan peruntukan Seksyen 10, Akta Pendidikan 1996 (Akta 550) dan Peraturan-peraturan Pendidikan (MPPK) 2012.
Menurutnya, bekas Ketua Pengarah Pelajaran,Tan Sri Wan Mohd. Zahid Mohd. Noordin dilantik sebagai Pengerusi MPPK manakala Tan Sri Yong Poh Kon sebagai Timbalan Pengerusi.
Tan Sri Yong Poh Kon via thestartv

"Saya percaya bahawa mengambil kira latar belakang kesemua anggota yang dilantik ini, MPPK sesi2018-2020 akan memainkan peranan dengan berkesan dan menyeluruh bagi meningkatkan martabat sistem pendidikan.

"Saya juga berharap MPPK akan membantu Kementerian dengan memberikan pandangan dan nasihat khususnya untuk menjayakan pelaksanaan Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) 2013-2025 serta Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (Pendidikan Tinggi) 2015-2025," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

MPPK sesi 2018-2020 turut dianggotai Datin Noor Azimah Abdul Rahim; Datuk Satinah Syed Saleh; Datuk Dr. Sukiman Sarmani; Brig. Jen. Datuk Yusri Anwar dan Prof. Dr. Ruzita Mohd. Amin.
Datin Noor Azimah Abdul Rahim via TODAYonline
Datuk Satinah Syed Saleh via Youtube
Datuk Dr. Sukiman Sarmani via Youtube
Dato Yusry Hj Anwar (Beruniform) via aroba.com.my
Prof Dr. Rozita Mohd Amin via ResearchGate


Sumber - UTUSAN ONLINE


loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK)

Sekianlah artikel Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK) kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tujuh dilantik anggotai Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK) dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/08/tujuh-dilantik-anggotai-majlis.html

Subscribe to receive free email updates: