Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan

Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan
link : Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan

Baca juga


Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan

Imej via Penerangan Malaysia
KUALA LUMPUR 16 Okt. - Kementerian Pendidikan bercadang mewujudkan semula saluran televisyen pendidikan secara percuma dalam usaha mempelbagaikan isi kandungan ilmiah selain mendemokrasikan semula pendidikan kepada rakyat.

Menterinya, Dr. Maszlee Malik berkata, beliau akan mengadakan perbincangan dengan Kementerian Komunikasi dan Multimedia berkaitan perkara ini.
“Kita akan cuba berbincang dengan Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan Pertubuhan Berita Nasional Malaysia( Bernama) untuk kembalikan saluran televisyen pendidikan secara percuma.

“Dahulu ada saluran percuma mengenai pendidikan di televisyen, tetapi hari ini bukan lagi percuma dan saluran itu ditayangkan di saluran berbayar jadi kita bercadang mahu mengembalikan saluran ini,” katanya ketika berucap menyempurnakan Anugerah Pembestarian Sekolah Peringkat Kebangsaan di Bahagian Teknologi Pendidikan (BTP) di sini, hari ini.

Dalam pada itu, beliau berkata, kementeriannya juga berhasrat mewujudkan aplikasi pendidikan berasaskan telefon pintar.

Sumber - UTUSAN ONLINE

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan

Sekianlah artikel Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kementerian cadang wujudkan semula saluran TV Pendidikan dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/10/kementerian-cadang-wujudkan-semula.html

Subscribe to receive free email updates: