KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan

KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan
link : KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan

Baca juga


KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan

KUALA LUMPUR - Kementerian Kesihatan nafi mengenakan caj sehingga RM100 bagi pemeriksaan kesihatan pelajar untuk kemasukan ke sekolah milik kerajaan seperti yang ditularkan di media sosial.

Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Seri Dr. Chen Chaw Min berkata, semua sekolah milik kerajaan termasuk Sekolah Asrama Penuh hanya dikenakan caj sebanyak RM1.
Ketika dihubungi Bernama hari ini, Dr. Chen menjelaskan caj pemeriksaan kesihatan sebanyak RM100 hanya dikenakan untuk pelajar sekolah swasta yang merangkumi pakej asas iaitu pemeriksaan fizikal, x-ray dan urine FEME selaras perintah Fi (Perubatan) 1982.

Terdahulu dalam satu kenyataan, beliau berkata Sekolah Asrama Penuh Kerajaan merangkumi sekolah-sekolah di bawah kelolaan Kementerian Pendidikan dan Jabatan Kerajaan lain, termasuk Maktab Rendah Sains MARA, Maktab Tentera Diraja dan Sekolah Agama Kerajaan Negeri.

Semalam, seorang pengguna Facebook mendakwa perlu membayar caj RM111 untuk pemeriksaan anaknya yang akan memasuki ke Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Kerian.

Menurut catatannya yang dimuat naik, beliau dimaklumkan bahawa pengurusan hospital yang dilawatinya mendakwa bahawa caj berkenaan adalah polisi kerajaan baharu. - Bernama
loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan

Sekianlah artikel KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KKM nafi caj murid RM100 untuk pemeriksaan kesihatan dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2019/01/kkm-nafi-caj-murid-rm100-untuk.html

Subscribe to receive free email updates: