Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi

Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Malaysia, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi
link : Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi

Baca juga


Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi


SEEKOR babi hutan yang ditembak mati di Sweden dikesan dicemari 10 kali paras radiasi selepas 31 tahun bencana Chernobyl berlaku.

Bencana Chernobyl berlaku selepas loji tenaga nuklear di Pripyat, Ukraine meletup dan kebocoran radiasi ini dibebaskan terus ke di udara hingga ke seluruh Eropah.

Ia berlaku pada waktu subuh, 26 April 1986. Kerosakan akibat ledakan tersebut adalah yang terburuk dalam sejarah bencana nuklear dunia.

Namun dengan penemuan radiasi pada babi hutan yang ditembat di Augustin itu, ia mengejutkan.

“Ini adalah ukuran radiasi paling tinggai pernah kami kesan,’’ kata konsultan alam sekitar, Ulf Frykman.

Babi hutan itu dipercayai berhijrah dari kawasan utara, iaitu kawasan yang paling teruk terjejas.

Meskipun mengandungi paras radiasi yang tinggi, binatang tidak akan terjejas teruk namun ia meningkatkan risiko kanser kepada manusia yang makan daging binatang yang dicemari dengan radioaktif itu. – MYNEWSHUB.CC
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi

Sekianlah artikel Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Babi Hutan Dikesan Dicemari 10 Kali Paras Radiasi dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/10/babi-hutan-dikesan-dicemari-10-kali.html

Subscribe to receive free email updates: