RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak

RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak
link : RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak

Baca juga


RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak

Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) menolak dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa kelewatan pendaftaran Pakatan Harapan disebabkan jabatan itu tidak memaklumkan lebih awal syarat yang perlu dipatuhi.

Sebaliknya, Ketua Pengarahnya, Surayati Ibrahim berkata permohonan pendaftaran gabungan itu masih diteliti secara menyeluruh susulan terdapat masalah pemilihan DAP sebelum ini dan terbaharu PPBM.

“Kita memang meneliti semua keadaan aspek secara menyeluruh sebelum meluluskan apa jua pertubuhan terutamanya parti politik, jadi dakwaan itu adalah tidak tepat.

“Parti politik mempunyai sokongan daripada rakyat, jadi kita kena pastikan apa yang mereka ingin perjuang menepati Perlembagaan Persekutuan,” katanya di Melaka hari ini.

Sebelum ini, pengerusi gabungan itu, Dr Mahathir dilaporkan berkata RoS tidak memaklumkan lebih awal kepada partinya mengenai syarat yang perlu dipatuhi sehingga menyebabkan kelewatan pendaftaran yang mungkin memberi kesan kepada pakatan pembangkang itu dalam PRU-14.

Pada Isnin, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Zahid Hamidi berkata beliau tidak campur tangan dalam urusan RoS untuk meluluskan atau menolak pendaftaran Pakatan Harapan.


Demikianlah Artikel RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak

Sekianlah artikel RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel RoS tolak dakwaan Mahathir....Sudah lah nak Wayang Plak dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2017/11/ros-tolak-dakwaan-mahathirsudah-lah-nak.html

Subscribe to receive free email updates: