AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT

AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT
link : AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT

Baca juga


AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT

YANG di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V yakin kerajaan akan dapat mengadakan kaedah baharu dan berinovatif bagi membantu rakyat menghadapi ekonomi global yang masih berada dalam keadaan tidak menentu.

Baginda melahirkan rasa sukacita terhadap kerjasama pihak swasta dan badan bukan kerajaan dengan kerajaan dalam merealisasikan segala perancangan yang direncanakan untuk rakyat.

"Sebagaimana kita semua maklum, keadaan keadaan ekonomi global masih lagi berada dalam keadaan tidak menentu."

"Keadaan ini sudah tentu memberi kesan langsung kepada rakyat terutama yang berpendapatan rendah," titah baginda pada istiadat pengurniaan darjah kebesaran, bintang dan pingat Hari Wilayah Persekutuan 2018 di Istana Negara di sini, hari ini.

Baginda turut mengingatkan tentang kepentingan perpaduan dalam sesebuah negara dan berharap ia diperkukuhkan lagi.

"Bagi negara Malaysia yang menyasar untuk menjadi antara negara teratas di tangga dunia dalam ekonomi, kesejahteraan rakyat dan inovasi sosial melalui Transformasi Nasional 2050, faktor persefahaman dan perpaduan di kalangan rakyat berbilang kaum, budaya dan agama hendaklah dipupuk secukupnya demi kejayaan negara," titah baginda lagi.


Demikianlah Artikel AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT

Sekianlah artikel AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel AGONG YAKIN KERAJAAN ADA KAEDAH BANTU RAKYAT dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/02/agong-yakin-kerajaan-ada-kaedah-bantu.html

Subscribe to receive free email updates: