DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....?

DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....? - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....?
link : DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....?

Baca juga


DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....?

Jika pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 lalu, terdapat tuduhan liar bahawa 40,000 warga Bangladesh dibawa masuk ke Malaysia untuk dijadikan sebagai pengundi hantu, kini menjelang PRU ke-14, tersebar pula video palsu kononnya warga asing diberi kad pengenalan.

Video itu disebarkan menerusi media sosial dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) sedang menjalankan siasatan untuk mengenalpasti individu yang menyebarkannya dengan bantuan polis.

Nampaknya selepas ini, berita-berita palsu dan fitnah seumpama ini akan semakin banyak disebarkan apatah lagi PRU semakin dekat. Ia dilakukan dengan tujuan mengapi-apikan rakyat supaya membenci kerajaan.

Ketika isu 40,000 warga Bangladesh itu, kecoh satu Malaysia sehinggakan kedutaan Bangladesh pada masa itu terpaksa menafikannya.

Disebabkan fitnah berkenaan, kedutaan Bangladesh turut melahirkan kebimbangan tentang keselamatan rakyat negara tersebut yang berada di Malaysia ekoran tuduhan tidak berasas tersebut.

Jika anda ingat pada PRU13 itu, isu tersebut timbul selepas Anwar Ibrahim sebelum pilihan raya mendakwa terdapat 40,000 pengundi diragui, termasuk rakyat asing dari Sabah dan Sarawak yang telah diterbangkan masuk ke negeri-negeri utama di semenanjung seperti Selangor dan Kuala Lumpur.

Anwar bagaimanapun kemudiannya menafikan beliau menyebut mengenai 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh sebaliknya mendakwa ia ditimbulkan penulis blog pro-Umno.

Kini tersebar pula video palsu warga asing diberi kad pengenalan. Begitu terdesakkah hingga sanggup membuat video-video palsu seperti ini.

Nampaknya pembangkang sudah semakin terdesak hinggakan kereta polis China yang digunakan untuk lakonan di Putrajaya pun disalah anggap. Disebabkan ketandusan isu, kereta polis itu telah dijadikan isu dengan alasan kononnya China mendapat keistimewaan.

Padahal dua buah kereta polis model Proton Preve bertulisan Cina yang tular di media sosial itu adalah untuk filem bertajuk The Original Sin yang mengisahkan kehidupan seorang pegawai polis di bandaraya rekaan Han City. Ia bagi tayangan di China.

Berita palsu itu dimuatnaik dalam Facebook Mahathir The Legend yang memuat naik posting berserta gambar kedua-dua kereta itu dengan status berbunyi:

“Kita tak mahu nak cakap lebih tapi kita nak tanya, ini apa? Banyak negara lain yang invest (melabur) dalam negara tapi kita tak nampak langsung ada kereta lambang polis negara tersebut,” kata status itu.

Memang memalukan apabila perkara yang tidak relevan dijadikan isu.


Demikianlah Artikel DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....?

Sekianlah artikel DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DEKAT PRU AJER ADA SAJA PERKARA BODOH KELUAR KENYATAAN.....? dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/02/dekat-pru-ajer-ada-saja-perkara-bodoh.html

Subscribe to receive free email updates: