Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri

Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri
link : Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri

Baca juga


Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri

1. Erma Fatima atau nama sebenarnya Fatimah Rahmad memulakan kerjaya seni sebagai pelakon sekitar tahun 1987 dan masih aktif hingga kini.

2. Kakak kepada aktres berkarakter, Datin Umie Aida dan Betty Rahmad yang turut aktif dalam bidang seni.

3. Rozana Cinta 87 merupakan filem pertama lakonan Erma sementara Perempuan Melayu Terakhir adalah filem pertama arahannya.

4. Erma menggemari aktiviti lasak dan pernah mendaki hingga ke puncak Gunung Kinabalu ketika menjayakan drama arahannya, Dejavu Di Kinabalu.

5. Selain filem dan drama, Erma juga aktif dalam lakonan pentas. Antara teater yang pernah dijayakan ialah, Lantai T. Pinkie, Mencari Juita, Mambo Horse, Bahayanya Wanita, Mak Cun dan lain-lain.

6. Erma juga seorang penerbit dan pengarah dan penulis skrip untuk filem, drama serta teater. Banyak karyanya diiktiraf dalam industri di bawah produksi miliknya, Rumah Karya Citra Sdn Bhd.

7. Drama lakonan dan arahan Erma, Mok Cun mencipta fenomena tersendiri apabila mendapat sambutan luar biasa sehingga diterbitkan dalam beberapa musim selain diangkat ke pentas teater di Istana Budaya.

8. Hobi Erma ketika masa lapang adalah mengayuh basikal di sekitar kediamannya sebagai aktiviti riadah.

9. Erma pernah dua kali dinobatkan sebagai Pelakon Wanita Terbaik dan Pelakon Pembantu Wanita Terbaik di Festival Filem Malaysia menerusi deretan filem lakonannya sekitar tahun 80-an hingga 90-an.

10. Selain pelbagai anugerah yang dimenangi dalam negara, Erma juga pernah dinobatkan sebagai Pengarah Terbaik di di Festival Filem Antarabangsa Pyongyang ke-7 menerusi filem pertama arahannya, Perempuan Melayu Terakhir.

The post Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri

Sekianlah artikel Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Erma Fatima: Versatil dengan cara sendiri dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/02/erma-fatima-versatil-dengan-cara-sendiri.html

Subscribe to receive free email updates: