Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ

Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ
link : Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ

Baca juga


Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ


KUALA LUMPUR: Anggota Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin mendesak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) untuk mengumumkan aset dimiliki Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Datuk Seri Wan Ahmad Najmuddin.

Menurut pengarah strategi KEADILAN itu, tuduhan terhadap Wan Ahmad susulan akaun banknya dibekukan di Australia tidak boleh dijawab dengan acuh tidak acuh oleh PDRM mahu pun Putrajaya.

“Dalam kes ini, kerajaan Barisan Nasional gagal menunjukkan ketegasan mereka membanteras persepsi negatif terhadap PDRM. Sekadar penafian tidak mencukupi.

“Saya menyeru Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri mengumumkan deklarasi aset daripada Wan Ahmad Najmuddin kepada umum,” katanya kepada wartawan sewaktu ditemui di Dewan Rakyat, hari ini.

Akhbar Sydney Morning Herald pada 2 Mac lalu melaporkan wang sebanyk A$320,000 (RM971,800) milik Wan Ahmad dibekukan di Australia kerana disyaki datang dari wang haram yang dicuci atau hasil kegiatan jenayah.

PDRM bagaimana pun cuba membersihkan nama Wan Ahmad dengan mengumumkan bahawa siasatan dalaman mereka mendapati wang itu diperolehi dengan cara yang sah.

Namun, Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin mempersoalkan sebab di sebalik keengganan Wan Ahmad untuk menuntut wang tersebut melalui mahkamah jika ia datang daripada sumber yang sah.

“Maka tiba masanya, kerajaan Barisan Nasional mematikan isu ini dengan mengumumkan penyata deklarasi aset beliau (Wan Ahmad) kepada umum.

“Ini akan menunjukkan dengan jelas pendapatan, simpanan, pelaburan dan aset beliau.

“Jika berlaku sebarang kekayaan yang luar biasa, ia boleh dikesan dengan mudah,” kata Sim.


Demikianlah Artikel Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ

Sekianlah artikel Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Akaun Di Bekukan, Sim Desak Polis Dedah Harta Pengarah JSJ dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/akaun-di-bekukan-sim-desak-polis-dedah.html

Subscribe to receive free email updates: