Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu

Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu
link : Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu

Baca juga


Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu

Hairan juga sidang akhbar Tun Dr Mahathir Mohamad selepas mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan di bangunan Parlimen pada Selasa semalam tidak muncul sebagai berita besar dalam mana-mana media.

Ini kerana bekas Perdana Menteri dan Pengerusi Pakatan Harapan – gabungan pakatan pembangkang yang belum rasmi berdaftar itu – buat pengumuman bagi kenyataan amat besar di situ.

Antaranya dakwa beliau Pakatan Harapan pasti menang pilihanraya umum ke 14.Kalau kalah cuma kerana penipuan oleh BN.

Juga dakwanya semua kajiselidik pakatan mengenai PRU14 dapati seluruh rakyat Malaysia sudah tidak mahu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Beliau jangka PRU14 adalah nanti adalah paling dalam sejarah Malaysia dan mungkin di dunia.

Lagi...beliau dakwa Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) pasti tidak akan luluskan pendaftaran Pakatan harapan dan akan batalkan pendaftaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Tipu…tipu…tipu…itu saja yang kedengaran menjadi mainan kata-kata Dr Mahathir.

Ramai juga wartawan yang membuat liputan sidang akhbar itu yang turut dihadiri oleh semua bos-bos besar parti dalam geng Pakatan Harapan termasuk Datuk Seri Wan Azizah Ismail dan Lim Guan Eng.

Sebaliknya sejurus sidang akhbar selesai dan sewaktu nak keluar kelihatan ada kalangan wartawan yang geleng kepala dan tertawa sesama sendiri.

Malah ada yang garu kepala bincang apa yang hendak ditulis nanti dari kata-kata Dr Mahathir yang ‘terlalu sensasi dan meletup itu’.

Ada sebab rasa bingung ini timbul.

Sebenarnya kalau sembang kalangan wartawan mereka yang kerap membuat liputan kenyataan dan sidang akhbar Pengerusi Pakatan Harapan itu sudah naik lali dengan pelbagai cakap dan U-turn beliau kebelakangan ini.

Maka dakwaan seperti yang dibuatnya di sidang akhbar itu bukanlah sesuatu yang mengejutkan sangat untuk dijadikan bahan berita yang menarik.

Apa lagi bila beliau dakwa itu ini semuanya tipu.

Dalam bab pendaftaran Pakatan Harapan semua orang tahu ia sangkut menyangkut mengenai kedudukan PPBM yang belum dapat disahkan lagi status mesyuarat agungnya pada Disember lalu kerana ada komplen dari kalangan ahli sendiri.

Ketua Pengarah ROS sendiri sudah buat kenyataan memberitahu pihaknya sudah hantar surat kepada Setiausaha Agung PPBM beri tempoh selama sebulan berikan maklumat yang diperlukan jika tidak pendaftaran PPBM akan dibatalkan.

Sebagai bekas Perdana Menteri selama 22 tahun Dr Mahathir bukan tidak faham peraturan ROS.

Malah UMNO sendiri pernah diharamkan selepas pemilihan parti tahun 1987.

Sebaliknya beliau yang mungkin tenggelam punca dengan masalah PPBM sudah korner untuk tutup kelemahan mereka dengan membuat dakwaan sebegitu rupa pada ROS.

Begitu juga halnya bab main persepsi untuk cetuskan kemarahan dakwa kononya BN akan tipu segala macam untuk pintas kemenangan Pakatan Harapan yang pasti.

Ewah…senangnya hidup main tuduh-tuduh serkap jarang.

Rasanya budak sekolah darjah satu pun boleh buat kerja macam ini.

Lojiknya kalau BN bijak dan pakar menipu...macam mana pembangkang boleh menang dan pertahan Selangor,Pulau Pinang dan Kelantan pada PRU12 dan PRU13.

Selain itu banyak kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri dimenangi pembangkang.

Ini fakta bukan auta.

Dr Mahathir mungkin rasa sebagai bekas Perdana Menteri semua orang boleh percaya cakapnya pakai pukul borong begitu saja.

Mungkin beliau tidak sedar beberapa hari sebelum ini ramai yang tergelak bila baca interbiu beliau dengan akhbar berbahasa Cina Sin Chew.

Bayangkan beliau sudah korner cuba nak salahkan polis pula yang bagi fakta hingga dorongnya pecat Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 1998.

Dalam bab pecat Anwar sebagai Timbalan Presiden UMNO pula beliau letak atas kepala Majlis Tertinggi UMNO.

Cuba lihat balik youtube klip rakaman video sidang akhbar Dr Mahathir ini dimana beliau cakap pasal mengapa beliau bertindak keatas Anwar yang didakwa terlibat kes moral yakni meliwat dan seks

https://www.youtube.com/watch?v=_3xzDWkvgBQ

Bukankah beliau mengaku siasat dan interbiu sendiri lelaki yang terlibat liwat dan wanita yang terlibat seks dengan Anwar tanpa kehadiran polis ?

Ini baru satu dan ada banyak bukti mengenai cakapnya pasal Anwar dalam bentuk keratan akhbar,video dan rakaman suara.

Siapa yang tidak merasa gelihati dalam suasana desperado nak peluk erat-erat pakatan pembangkang sekarang bagi menghadapi PRU 14 Dr Mahathir boleh cakap beliau silap ambil tindakan terhadap Anwar.

Jadi jangan marah kalau dengar ada wartawan dan ramai orang yang ketawa kerana menilai cakap-cakap ini semua sebagai bahan jenaka.

Apa lagi jenaka ini datangnya dari orang yang berstatus negarawan yang pernah popularkan kata-kata ' Melayu mudah lupa'.


Demikianlah Artikel Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu

Sekianlah artikel Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Bila Dr Mahathir main pukul borong...tipu...tipu..tipu dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/bila-dr-mahathir-main-pukul.html

Subscribe to receive free email updates: