PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal !

PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal ! - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal !
link : PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal !

Baca juga


PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal !


KUANTAN: Kesempitan hidup memaksa sebuah keluarga berteduh di sebuah bangsal dijadikan tempat berteduh buat mereka di sebuah ladang kelapa sawit di Felda Bukit Sagu, di sini.

Bangsal tersebut beratapkan zink berdinding separuh daripada papan dan separuh lagi tikar serta bertiraikan kain sebagai penutup bangsal tersebut apabila menjelang malam.

Meskipun serba kedaifan, namun Nor Ain Fazila Ramli, 24, dan suaminya, Mohd Zahar Che Hassan, 24, bersama dua anaknya yang berusia tiga serta satu tahun, bersyukur kerana masih ada tempat berteduh daripada panas serta hujan.

“Saya tak kisah tinggal di sini... memang bangsal ini amat daif tapi inilah syurga kami sekeluarga.

“Bangsal ini diberikan oleh pemilik kebun sawit selepas saya dan suami tiada tempat untuk berteduh,” katanya ketika ditemui di ladang kelapa sawit di Felda Bukit Sagu di sini, semalam.

Turut hadir melawat Nor Ain Fazila ialah Pengerusi Prihatin Rakyat Paya Besar, Mohd Tarmizi Yahaya.

Lawatan tersebut, beliau turut menyampaikan sumbangan barangan keperluan harian dan beberapa kelengkapan lain seperti kelambu, lilin bagi kegunaan keluarga tersebut.

Dalam pada itu, Nor Ain Fazila berkata, walaupun bangsal tersebut tidak sempurna dan terdedah dengan pelbagai bahaya, namun itulah satu-satunya tempat mereka sekeluarga berteduh buat masa ini.

Jelasnya, perasaan takut itu sudah tiada kerana mereka sekeluarga bergantung sepenuhnya kepada ALLAH.

“Tempat ini sentiasa sunyi.. kalau waktu malam lagilah.. saya terpaksa memberanikan diri.. pada waktu malam pula saya gunakan lilin atau kain buruk di campur dengan minyak masak untuk dijadikan sebagai pelita,” katanya.

Keluarga ini juga turut menadah air hujan bagi tujuan mandi dan membasuh pakaian. Untuk memasak pula, Nor Ain Fazila mengambil air di rumah pemilik ladang sawit itu yang tidak jauh dari bangsalnya.

Menurutnya, suami hanya bekerja sendiri dan mengharapkan upah mengait dan mengangkat sawit tempat yang mereka tinggal itu.

“Sehari suami dapat upah sekitar RM15 hingga RM30 sehari.. saya pula berniaga penyapu lidi bila ada orang minta.. dapatlah RM20 hingga RM30 ringgit,” katanya. #sumber


Demikianlah Artikel PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal !

Sekianlah artikel PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAS Paya Besar Hulur Sumbangan Untuk Keluarga Tinggal Di Bangsal ! dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/pas-paya-besar-hulur-sumbangan-untuk.html

Subscribe to receive free email updates: