VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH

VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH
link : VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH

Baca juga


VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH

KOTA KINABALU: Gabungan Sabah melancarkan manifesto Pilihanraya Umum ke 14 di sini pada Ahad membayangkan komitmennya untuk menegakkan prinsip-prinsip penyertaan Sabah dalam pembentukan Malaysia.

Tidak seperti slogan ‘Sabah Ubah’ jelmaan Parti Warisan pimpinan Shafie Apdal yang bernaung di bawah Tun Dr Mahathir Pengerusi Pakatan Harapan, konvensyen Gabungan Sabah memberi mesej jelas kehadiran lebih 4000 orang ahlinya bahawa mereka tidak boleh dipandang rendah.

Gendang perang sudah dipalu Gabungan Sabah sedang menunjukkan kekuatan mereka terhadap Parti Warisan bahawa pakatan pembangkang di Sabah akan berpecah kepada beberapa penjuru.

Dengan manifesto Perjanjian Malaysia 1963, Laporan IGC, 20 perkara, satu Persekutuan dengan dua sistem, reformasi tanah dan hak adat dan bumiputera (NCR), reformasi sosial, mengembalikan Labuan kepada Sabah dan penyelesaian tuntutan Filipina kepada Sabah pastinya memberi tekanan Manifesto Pakatan Harapan Sabah yang lebih terikut-ikut dengan harapan di Semenanjung.

Pemimpin Warisan yang gemar bermain isu kaum seperti Warisan untuk Suluk, menghina keturunan kaum pemimpin dengan kata-kata kesat, menghina ibu orang-orang politik malah seperti Peter Anthony Naib Presiden Warisan yang merendahkan kaum bangsanya sendiri Kadazan Dusun Murut sebagai kaum kedua ditemui pasti mengundang rasa tidak senang rakyat Sabah.



Demikianlah Artikel VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH

Sekianlah artikel VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel VIDEO: GABUNGAN SABAH LANCAR MANIFESTO PRU14, PARTI SHAFIE APDAL SEMAKIN GELABAH dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/03/video-gabungan-sabah-lancar-manifesto.html

Subscribe to receive free email updates: