9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer?

9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer? - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer?
link : 9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer?

Baca juga


9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer?

KUALA LUMPUR: Kerajaan hari ini mengisytiharkan hari mengundi yang jatuh pada hari bekerja (9 Mei) sebagai hari kelepasan am tambahan seluruh negara.

Perkara itu dimaklumkan Pejabat Perdana Menteri (PMO) dalam satu kenyataan.

Keputusan itu dibuat setelah orang ramai menyuarakan kesukaran untuk menunaikan tanggungjawab memandangkan hari mengundi jatuh pada hari bekerja.

"Pengisytiharan cuti umum itu dibuat berdasarkan seksyen 8 Akta Hari Kelepasan 1951 bagi Semenanjung Malaysia dan Wilayah Persekutuan Labuan," menurut kenyataan itu.

Bagi Sabah dan Sarawak, Kerajaan-Kerajaan Negeri hendaklah mengisytiharkan hari kelepasan am tambahan pada tarikh tersebut mengikut Ordinan Hari Kelepasan Am masing-masing, menurut kenyataan itu.


Demikianlah Artikel 9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer?

Sekianlah artikel 9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 9 Mei diumum hari kelepasan am...APa Kata Puak PH Lagi Selepas Ini Yer? dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/9-mei-diumum-hari-kelepasan-amapa-kata.html

Subscribe to receive free email updates: