Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman

Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artist, Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman
link : Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman

Baca juga


Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman

Kumpulan Estranged tidak beganjak dengan keputusan mahu meneruskan saman terhadap seorang wanita yang didakwa menipu mereka berhubung tawaran mengadakan konsert di London.

Memetik laporan BH online, salah seorang anggota iaitu Din berkata, walaupun sudah memaafkan perbuatannya, tindakan tegas yang masih dalam proses itu diteruskan sebagai pengajaran sekali gus mengingatkan rakan artis lain supaya lebih berhati-hati.

“Kalau boleh, kami tidak mahu melakukan tindakan sebegini. Tetapi negara kita ada undang-undang, jadi biar mahkamah yang menentukan supaya ia menjadi pengajaran kepada semua pihak.

“Lambat atau cepat proses itu bukan isu kerana paling penting, kes ini diselesaikan. Kalau boleh, kami pun harap ia dapat dipercepatkan, namun kita perlu ikut saluran yang betul,” katanya.

Selain Din, kumpulan alternatif rock yang ditubuhkan sejak 2001 itu turut dianggotai Richard Lawrence Gimbang, 35, selaku vokalis dan pemain gitar, Nor Hanafi Noor Hadi, 34.

Pada Januari lalu, Estranged dilaporkan memfailkan saman terhadap Eziana Abdul Aziz, 35, di Mahkamah Tinggi kerana melakukan penipuan berhubung tawaran mengadakan persembahan di Konsert Apple London Music Festival di London pada 25 Disember 2017.

Berdasarkan pernyataan tuntutan, kumpulan itu mendakwa Eziana sebagai defendan menawarkan Estranged untuk mengadakan persembahan di London untuk Apple London Music Festival yang diselenggarakan Apple London Music serta berkaitan dengan syarikat Apple.

Estranged kemudian mendapat tahu, surat jemputan berserta dokumen lain yang berkaitan adalah palsu.

Mereka kerugian sebanyak RM100,000 membabitkan persiapan selama dua bulan seperti latihan, bayaran kru serta cenderahati seperti jaket, sepanduk, bendera Malaysia dan kemeja-T.

The post Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman appeared first on Berita Viral.

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman

Sekianlah artikel Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Isu Kena Tipu: Estranged Nekad Teruskan Saman dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/isu-kena-tipu-estranged-nekad-teruskan.html

Subscribe to receive free email updates: