KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori

KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori
link : KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori

Baca juga


KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori


KUALA LUMPUR: KEADILAN mendesak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menjelaskan bilangan sebenar pengundi pos pelbagai kategori.

Ia termasuk bilangan pengundi pos di luar negeri mengikut negara, pemilih pos yang menjadi penjawat awam kategori 11 jabatan yang diwartakan serta petugas-petugas media.

Presiden KEADILAN merangkap calon timbalan perdana menteri Pakatan Harapan, Datuk Seri Wan Azizah Ismail juga menuntut SPR menjelaskan mekanisme untuk menjamin pengundian pos tidak terdedah kepada penipuan dan manipulasi.

Ini khasnya mekanisme bagi memantau sampul undi pos benar-benar diterima oleh pengundi pos dan dipangkah oleh mereka.

“Sehubungan itu, saya menggesa supaya SPR mewujudkan mekanisme aduan bagi membolehkan mana-mana pengundi pos bagi membuat aduan jika mereka tidak menerima sampul undi pos mereka,” katanya dalam kenyataan. #sumber



Demikianlah Artikel KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori

Sekianlah artikel KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KEADILAN Mendesak SPR Umum "Jumlah Pengundi Pos" Pelabagai Kategori dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/keadilan-mendesak-spr-umum-jumlah.html

Subscribe to receive free email updates: