PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan

PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia News, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Terkini, Artikel Today, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan
link : PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan

Baca juga


PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan


KUALA LUMPUR: Kerajaan pada Rabu mengisytiharkan 9 Mei sebagai hari kelepasan am tambahan bagi seluruh negara sempena hari mengundi pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

Menurut Pejabat Perdana Menteri, ini bagi membolehkan rakyat Malaysia menunaikan tanggungjawab mereka sebagai pengundi berikutan pengumuman Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai tarikh  hari mengundi PRU14 itu merupakan hari bekerja.

"Pengisytiharan cuti umum itu dibuat berdasarkan seksyen 8 Akta Hari Kelepasan 1951 bagi Semenanjung Malaysia dan Wilayah Persekutuan Labuan,” menurut kenyataan itu.

Bagi Sabah dan Sarawak, Kerajaan-Kerajaan Negeri hendaklah mengisytiharkan hari kelepasan am tambahan pada tarikh tersebut mengikut Ordinan Hari Kelepasan Am masing-masing, menurut kenyataan itu. #sumber


Demikianlah Artikel PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan

Sekianlah artikel PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PRU-14: Kerajaan Isytihar Tarikh 9 Mei Cuti Kelepasan Am Tambahan dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/04/pru-14-kerajaan-isytihar-tarikh-9-mei.html

Subscribe to receive free email updates: