MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul

MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul
link : MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul

Baca juga


MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul

Kebiadapan ahli Parlimen DAP Jelutong, RSN Rayer ketika persidangan Dewan Rakyat semakin menjadi-jadi sehingga berani menyebut ‘kepala bapak’.

Rayer ketika mencelah penggulungan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Mohd. Azis Jamman, pada Selasa telah menujukan perkataan ‘kepala bapak’ kepada kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN).

Kebiadapannya itu telah membangkitkan kemarahan mereka.

Antara yang bangkit membidas Rayer adalah Ahli Parlimen BN Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid dan Ahli Parlimen BN Tanjong Karang, Tan Sri Noh Omar.

Keadaan sedikit tegang di antara ketiga-tiga ahli Parlimen tersebut kerana Rayer berkeras untuk tidak menarik balik perkataan tidak senonoh itu.

Ini memaksa Timbalan Speaker Nga Kor Ming.untuk campur tangan dengan membuat arahan supaya Rayer menarik balik kata-katanya .

Beliau juga beri amaran supaya tidak lagi menggunakan perkataan tidak senonoh di dalam sidang Dewan Rakyat.

“Yang dibangkitkan oleh YB Padang Terap adalah tentang kata-kata. Dan saya menghalusi perdebatan YB Jelutong. Tetapi perkataan yang ditutur yang kurang sopan itu saya minta perkataan kepala bapak itu ditarik balik.

“Yang saya buat ruling di mana YB Jelutong, mana-mana perkataan yang diturutkan tidak senonoh dengan kemuliaan Dewan ini wajib kita elakkan. Hari ini saya maafkan, jangan ulang lagi. Jangan paksa saya guna kuasa saya di bawah perkara 44,” ujar Nga.


Demikianlah Artikel MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul

Sekianlah artikel MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/08/mp-dap-jelutong-sudah-berani-cakap.html

Subscribe to receive free email updates: