'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir

'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir
link : 'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir

Baca juga


'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir

PUTRAJAYA: Kerajaan akan melihat cadangan menukar ucapan “saya yang menurut perintah” yang sekian lama digunakan perkhidmatan awam kepada “saya yang menjalankan amanah”, sebagai peringatan kepada kakitangan awam agar mematuhi undang-undang.

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian kepada cadangan yang diajukan di sesi soal jawab bersama para pegawai tadbir dan diplomatik di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) hari ini.
Dr Mahathir berkata ucapan baru itu akan mengingatkan kakitangan awam untuk tidak menurut perintah yang menyalahi undang-undang.

“Kita tak boleh terima bila dia suruh kita sembunyi bukti. Kita boleh tukar frasa itu,” katanya di sesi dialog yang dihadiri 3,500 PTD.

Ucapan tersebut sinonim dengan dunia perkhidmatan awam dan ia menuntut kakitangan untuk sentiasa mengakui sebarang perkataan dan tindakan tertakluk kepada peraturan yang ditetapkan Perkara 132 Perlembagaan Persekutuan dan pekeliling dari semasa ke semasa.

Di dialog hari ini Dr Mahathir menjawab luahan PTD secara terbuka.

“Saya akan kaji setiap persoalan yang dibangkitkan sebelum sebarang keputusan dibuat,” katanya.

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel 'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir

Sekianlah artikel 'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 'Saya Yang Menurut Perintah' akan diubah - Tun Mahathir dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/08/saya-yang-menurut-perintah-akan-diubah.html

Subscribe to receive free email updates: