MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq

MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq
link : MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq

Baca juga


MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq

Image via Twitter Syed Saddiq
KUALA LUMPUR 27 Okt. - Program Sekolah Kepemimpinan Masa Depan Malaysia (MFLS) bakal menjadi pengganti kepada Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) dan Biro Tata Negara (BTN) yang telah dimansuhkan baru-baru ini.

Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman berkata, peruntukan sebanyak RM70 juta untuk membiayai program tersebut telah mendapat kelulusan dan akan dimasukkan dalam Bajet 2019 yang akan dibentangkan bulan depan.
“Program yang ketika ini diusahakan menerusi kerjasama dengan Khazanah Nasional Berhad (Khazanah) dan Ernst & Young Malaysia (EY) itu dijangka akan berlangsung selama dua hingga tiga minggu dan akan terbahagi kepada dua peringkat umur peserta iaitu 15 tahun dan 17 tahun.

“Peserta lepasan Pentaksiran Tingkatan Tiga (PT3) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ini dipilih dari setiap sekolah, bukan hanya sekolah elit, serta mereka perlu melalui tiga proses saringan.

“Matlamat program ini lebih terarah kepada pembangunan jati diri dan belia berwawasan menerusi pelaksanaan modul berkaitan,” katanya dalam sidang akhbar selepas menghadiri Forum Ekonomi Belia 2018 di sini, hari ini.

Sumber- UTUSAN ONLINE

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq

Sekianlah artikel MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel MFLS akan ganti PLKN, BTN - Syed Saddiq dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/10/mfls-akan-ganti-plkn-btn-syed-saddiq.html

Subscribe to receive free email updates: