NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru

NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru
link : NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru

Baca juga


NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru

Imej via nutp.org
KUALA LUMPUR 23 Okt. - Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) telah mengadakan Bengkel Beban Tugas Guru Penolong Kanan Pentadbiran/Hal Ehwal Murid dan kokurikulum bagi mengumpul maklumat mengenai beban tugas guru di seluruh negara.

Setiausaha Agung NUTP, Harry Tan Huat Hock berkata bengkel itu diadakan selepas guru membangkitkan isu mengenai bebanan dihadapi mereka menerusi tugas perkeranian malah media juga melaporkan isu berkenaan.
NUTP telah membawa isu ini kepada Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik sebelum beliau mengarahkan pegawai khas kementerian membantu NUTP menyelesaikan isu berkenaan.

Pertemuan antara NUTP dan pegawai khas berkenaan sebanyak empat kali telah banyak membantu dan akhirnya kesatuan dapat menganjurkan bengkel itu, katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

"NUTP berterima kasih kepada Menteri Pendidikan yang memahami bebanan dihadapi guru dengan memberi ruang kepada NUTP membuat engagement (perjumpaan) dengan pihak yang berkaitan terutamanya Kementerian Pendidikan dalam menangani isu dihadapi guru dan menyelesaikan beban dihadapi guru yang dikatakan penjenamaan semula tugas guru yang tidak berkaitan," kata Harry.

"Dalam sesi engagement dengan Kementerian Pendidikan, NUTP berharap sebahagian isu dapat diselesaikan, justeru NUTP berharap guru dapat kembali ke tugas rasmi mereka iaitu mengajar dan banyak 'face time' (luangkan masa) dengan murid dan pelajar," katanya. - BERNAMA

loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru

Sekianlah artikel NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel NUTP anjur bengkel selesai isu beban guru dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/10/nutp-anjur-bengkel-selesai-isu-beban.html

Subscribe to receive free email updates: