SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee

SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee
link : SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee

Baca juga


SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee

Imej via FB Kementeria Pendidikan Malaysia
PUTRAJAYA 13 Nov.- Jadual peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bakal diawalkan bermula 2019 sebagai langkah persediaan menghadapi musim banjir yang sering berlaku pada hujung tahun.

Menteri Pendidikan, Dr. Maszlee Malik berkata, jadual peperiksaan SPM itu hanya membabitkan mata pelajaran elektif dan bukan teras yang dijangka diawalkan antara akhir September dan awal Oktober.
"Subjek-subjek tersebut adalah Bahasa Arab, Bahasa Punjabi, Bahasa Kadazan, Bahasa Iban, Tasawur Islam dan kesusasteraan.

"Langkah ini dibuat memandangkan banjir sering berlaku pada hujung tahun dan ini dibuat bagi memudahkan para pelajar menghadapi SPM," katanya ketika mengadakan tinjauan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Putrajaya Presint 16 (1), di sini hari ini.

Pada masa sama, Maszlee memaklumkan, pihaknya telah melakukan persiapan awal bagi menghadapi situasi banjir sepanjang SPM tahun ini.

Katanya lagi, seramai 421,706 calon seluruh negara mula menduduki peperiksaan bertulis SPM 2018 pada bermula hari ini hingga 13 Disember. - UTUSAN ONLINE
loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee

Sekianlah artikel SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SPM 2019 akan diawalkan tarikh pelaksanaannya - Maszlee dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2018/11/spm-2019-akan-diawalkan-tarikh.html

Subscribe to receive free email updates: