KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas

KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas
link : KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas

Baca juga


KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas

Imej via Press Reader
Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) disarankan memandang serius soal bilangan murid dalam bilik darjah.
Pensyarah Fakulti Pembangunan Manusia Universiti Sultan Idris (UPSI), Prof Dr Saedah Siraj berkata, purata bilangan murid dalam sebuah kelas hari ini seramai 45 orang.

"Kementerian perlu kecilkan bilangan murid dalam kelas, kadar guru dengan murid itu.

Menurut beliau lagi, rata-rata sebuah kelas 45 orang, keberkesanan pengajaran dan pembelajaran itu kurang. Kelas yang baik memiliki hanya 25 hingga 30 orang. Beliau berkata demikian dalam Wacana Sinar ke-84 bertajuk "Pendidikan Rendah: Apa Yang Masih Kurang?".

Beliau turut memohon pihak KPM bekerjasama dengan Jabatan Perkhidmatan Awam untuk menambah bilangan guru.

"KPM kata guru sudah cukup, tetapi sebenarnya kita perlukan ramai lagi.





loading...
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas

Sekianlah artikel KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KPM perlu kecilkan bilangan murid di dalam kelas dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2019/01/kpm-perlu-kecilkan-bilangan-murid-di.html

Subscribe to receive free email updates: