Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru

Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru
link : Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru

Baca juga


Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru

Dengan pemasyhuran DYMM Sultan Pahang yang baharu dan dilantik menjadi DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong ke-16, maka secara automatik susunan keutamaan bendera negeri-negeri di Malaysia pun turut berubah.
Maka itu, susunan keutamaan bendera-bendera negeri seperti yang diperuntukkan di bawah Surat Pekeliling Am Bil. 3 Tahun 1994 bagi bendera Malaysia dan negeri-negeri adalah berubah seperti berikut:

1. MALAYSIA
2. TERENGGANU
3. PERLIS
4. SELANGOR
5. NEGERI SEMBILAN
6. JOHOR
7. KELANTAN
8. PERAK
9. KEDAH
10. PAHANG
11. PULAU PINANG
12. MELAKA
13. SABAH
14. SARAWAK
15. WILAYAH PERSEKUTUAN

Nota:
Keutamaan susunan bendera Malaysia dan negeri-negeri ditentukan mengikut susunan keutamaan (tarikh pertabalan/ pelantikan baharu) D. D. Y. M. M. Raja-Raja dan T. T. Y. T Yang di-Pertua Negeri seperti yang termaktub dalam perkara 70 Perlembagaan Persekutuan.


Imej via IMAGenius
Kibaran bendera secara sebaris dan kekananan bermula dari tengah.
Imej via IMAGenius

#PerundingImejGOMEN
#IMAGenius

Sumber: Rudy Ludinata

malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru

Sekianlah artikel Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Susunan keutamaan bendera negeri di Malaysia dengan pemasyuran Agong yang baru dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2019/02/susunan-keutamaan-bendera-negeri-di.html

Subscribe to receive free email updates: