Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih

Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih - Hallo sahabat Malaysiaway, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih
link : Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih

Baca juga


Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih

KUANTAN 1 Feb. - Kementerian Pendidikan sedang berusaha mencari jalan terbaik mengatasi masalah kekurangan guru terlatih, kata Timbalan Menterinya Teo Nie Ching.
Katanya masalah kekurangan guru, bukan hanya berlaku di sekolah jenis kebangsaan, tetapi juga di sekolah kebangsaan yang mana, seramai 4,000 guru lagi diperlukan.


"Antara faktor yang menyebabkan masalah ini ialah graduan mengambil masa selama lima tahun untuk menamatkan pengajian di institut perguruan sebelum boleh mula berkhidmat," katanya pada Program Sambutan Tahun Baru Cina di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Chung Ching, Tanah Putih di sini hari ini.


Turut hadir, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Fuziah Salleh.


Beliau bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai masalah kekurangan guru itu kerana menurutnya, pihak kementerian akan mengeluarkan kenyataan terperinci mengenainya dalam masa terdekat. 


Pada isu berasingan, Teo berikan jaminan masalah SJKC Chung Ching 2 di Kampung Tiram, Indera Mahkota yang terpaksa berkongsi peruntukan dengan SJKC Chung Ching 1 di Tanah Putih akan berakhir tidak lama lagi. 


"Masalah ini akan berakhir kerana permohonan SJKC Chung Ching 2 untuk memiliki pentadbiran sendiri telah diluluskan. Mereka dijangka mendapat sijil pengiktirafan pada bulan ini yang membolehkan dua buah sekolah terlibat memiliki pentadbiran dan waran secara berasingan," katanya. - BERNAMA
malaysiaway.blogspot.com


Demikianlah Artikel Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih

Sekianlah artikel Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tempoh lima tahun pengajian antara punca negara kurang guru terlatih dengan alamat link https://malaysiaway.blogspot.com/2019/02/tempoh-lima-tahun-pengajian-antara.html

Subscribe to receive free email updates: